سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

طرح تحول نظام سلامت از دستاوردهای بزرگ دولت است

استاندار اردبیل گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید که رضایت مردمی را بدنبال داشته اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در نشست مجمع سلامت استان اردبیل افزود: دولت تدبیر و امید تامین سلامت مردم را در دستور کار قرار داده و در این راستا گام های موثری برای تامین سلامت و درمان مردم با حداقل هزینه برداشته شده است.

وی گفت: مردم هم اکنون با کمترین مقدار ممکن هزینه درمان و دارو خود را پرداخت می کنند در حالی که پیش از اجرای این طرح هزینه درمان در بیمارستان ها و درمانگاهها بسیار زیاد بود.
استاندار اردبیل با اشاره به فراوانی بیماری های غیرواگیر جامعه بیان کرد: پیشتر اغلب تلفات انسانی ناشی از بیماری های واگیر بود اما هم اکنون بیماری های غیر واگیر افزایش زیادی یافته و در استان اردبیل نیز میانگین بیماری های سرطان بویژه سرطان مری و معده هم در سال های اخیر بالا رفته است.

خدابخش اضافه کرد: برای پیشگیری از این بیماری ها باید رویکرد جدیدی در ارتباط با رژیم غذایی مناسب و تحرک لازم اتخاذ شود تا بتوان شاهد کاهش آمار بیماری ها در استان بود.

وی افزود: همه نهادها و سازمان ها بویژه رسانه ها باید مشارکت جدی در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم برای تغییر شیوه زندگی داشته باشند و سازمان های مردم نهاد هم که در بحث حمایت از بیمارن کلیوی و سرطانی موفق عمل کردند می توانند در این راستا کمک شایانی کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از بیماری ها باید از روش علمی بهره برد گفت: در مدارس و دانشگاهها باید برنامه ریزی لازم صورت بگیرد و پایان نامه های تحصیلی دانشجویان هم به این سمت جهت گیری شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.