سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

روایت«وقتی ماه باشی»از زیباپسر ام‌البنین ساقی دشت کربلا

نمایش رادیویی «وقتی ماه باشی» روایتی از ساقی دشت کربلا به همت جمعی از جوانان مذهبی و متعهد دارالمومنین کاشان و به مناسبت 22 اسفند سالروز وفات فاطمه ام‌البنین(س) روز تکریم مادران و همسران شهدا تولیدشد.

تهیه کننده این نمایش در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این نمایش رادیویی برداشتی از کتاب «سقای آب و ادب نوشته سید مهدی شجاعی»با هدف شناسایی بصیرت، ادب و شجاعت در شخصیت حضرت عباس (ع) و تاثیر تربیت مادر آن حضرت فاطمه ام البنین(س) در تبیین شعائر اسلامی و مفاهیم ارزشی ساخته‌شد.

سیدمجتبی نبوی، با تاکید بر اینکه نمایش رادیویی«وقتی ماه باشی» نخستین نمایش رادیویی یک هیات مذهبی در کاشان است افزود:حدود ۲۰ نفر از عوامل اجرایی و ۱۳ نفر کار صداپیشگی و بازی در این نمایش را در مدت ۶ ماه بعهده‌داشتند.
به‌گفته‌وی،این نمایش مذهبی به کارگردانی امیربیشه‌ای،نویسندگی محسن خسروی و تهیه‌کنندگی وی ساخته و تولیدهشده‌است.

این تهیه‌کننده جوان و فعال فرهنگی تصریح‌کرد: داستان نمایش زمان بعد از واقعه عاشورا و روایت بشیر بن حذلم پیک مخصوص امام سجاد(ع) از کربلا برای مردم مدینه بویژه خانم ام‌البنین و ام‌السلمه است.
نبوی، اظهارداشت:صداپیشگان و بازیگران در این نمایش نقش های شبیه حضرت عباس علیه السلام، خانم فاطمه ام‌البنین سلام الله علیها، بشیر بن حذلم، عمرسعد و شمر لعنت الله علیهما را دارند.

وی، تصریح‌کرد:تولید این کار فرهنگی هنری در تعظیم شعائر اسلامی و مفاهیم ارزشی با محوریت اهل‌بیت عصمت و طهارت بویژه واقعه تاثیرگذار عاشورا و نهضت جانسوز و  انسان‌ساز حسینی در کربلا می‌تواند مقدمه و آغازی برای تولیدکارهایی ارزشی شود تا  شهرستان ولایت‌مدار و  مذهبی دارالمومنین کاشان را به‌عنوان یک شهر رسانه‌ای پویا معرفی‌‌کند و مقابله‌ای با کار بعضی افراد در تهیه تراک های صوتی و تصویری نامناسب و غیر شانیت این شهرستان شود.

به‌گفته‌وی،هیات فرهنگی عشاق‌الحسن(ع)، سازمان رهنگی ورزشی کاشان و رادیو اینترنتی نطقبوک در تولید این کار فرهنگی مذهبی حمایت و مساعدت و همکاری داشتند.
نبوی در پایان افزود:علاقه‌مندان می‌توانند این نمایش رادیویی را از طریق پایگاه اینترنتی «حسن جان» به نشانی www.HASANJAN.IR دریافت کنند.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.