سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

فعالیت ۳۲۵ کانون فرهنگی هنری در استان

۳۲۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان قزوین فعالیت دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در نشست خبری گفت : تعداد کانونهای مساجد از ۱۵۱ کانون در سال ۸۹ به ۳۲۵ کانون در سال جاری افزایش یافته است.
 
حجت الاسلام علی رمضانی به خبرنگاران گفت : از مجموع کانون‌های مساجد استان، ۱۷۷ کانون در روستا‌ها و ۱۴۸ کانون در شهر‌ها فعالیت می‌کنند.
 
حجت الاسلام رمضانی اضافه کرد: ۱۹ کانون تخصصی، ۱۳ کانون مصلا، ۵ کانون دانشگاهی، چهار خانه دیجیتال، ۳۸ خانه نور، چهار کانون در زندان و چهار کانون در ارتش و ۱۱۸ کتابخانه فعالیت دارند.
حجت الاسلام رمضانی با اشاره به هجدهم اسفند، بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی فضای مجازی، همایش سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در شهرستان‌های مختلف، برگزاری مسابقات ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، حضور در نماز جمعه و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کانون‌ها از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده این روز است.
 
مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به اینکه امسال چهارصد و ۸۲ میلیون تومان به کانون‌های مساجد مساعدت مالی شده است گفت : از این میزان دویست و ۳۰ میلیون تومان در حمایت از کانون‌های فعال و ۶۷ میلیون تومان هم برای حمایت از کانون‌های جدید پرداخت شده است.
 
وی برگزاری طرح قرآنی ۱۴۵۰ در بیش از ۲۸ کانون، تهیه کتاب آیه‌های غدیر و همکاری در اجرای مسابقه کتابخوانی هفته ولایت، اعزام مدیران کانون‌ها به اردوی اندیشه‌های آسمانی، ساماندهی و جابه جایی مراکز خانه‌های نور در ۳۸ کانون استان و تهیه تفاهم نامه قرآنی ویژه خانه‌های نور برای نخستین بار در کشور، کسب مقام سوم کشوری در بخش مقالات و پایان نامه، برگزاری همایش تأثیر عفاف و حجاب بر تحکیم خانواده، برگزاری جشنواره غذای سنتی و صنایع دستی، برگزاری یادواره شهدای محلات در شش کانون، اجرای طرح سیب سلامت، برگزاری کارگاه آموزشی برفک‌های فرهنگی با موضوع تهدید‌ها و فرصت‌های فضای مجازی و یادواره شهدای قرآنی را از جمله برنامه‌های اجرا شده امسال بیان کرد.
 
مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ادامه با بیان اینکه مسجد جایگاه مناسبی برای تعاون و اجتماع مسلمانان و مشارکت آنان در رفع نارسایی‌های اجتماعی است گفت : باید به جای عمران فیزیکی به دنبال عمران معنوی باشیم و همچنین فعال کردن مساجد را به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار دهیم.
 
حجت الاسلام رمضانی افزود: فعالیت‌های این مجموعه در مناطق دورافتاده، محروم و روستایی در گسترش فرهنگ اسلامی نقش مهمی داشته است.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.