سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

برگزاری مراسم نکوداشت محقق و پژوهشگر گیلانی

مراسم نکوداشت محقق و پژوهشگر گیلانی محمد بشرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، در این مراسم که  جمعی از پژوهشگران حوزه ادب و فرهنگ گیلان و مسولان استانی حضور داشتند رئیس پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان گفت: مردم نگاری ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و مردم شناسی با ادیبان آمیخته است.
 
 سید هاشم موسوی افزود:  استاد بشرا از پیشگامانی است که  از ادبیات به عنوان روشی برای بازنمایی فرهنگ خود استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بشرا مرد فولکلور گیلان است  گفت: نوع روایت بشرا آمیخته به مفهوم درست مردم شناسی از تحقیق میدانی است.

همچنین در ادامه این مراسم مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: استاد بشرا از نظر روشمندی و نوآوری الگو است.

فیروز فاضلی با اشاره به اینکه بشرا از پایه گذاران «هسا شعر» است افزود: هسا شعر، سبکی مدرن از شعر گیلکی و شعر زمان حال است.

وی تصریح کرد: طبیعت و مردم جامعه در شعر استاد بشرا حضور دارند  و خوب دیدن زمینه ساز مشابهت شاعری و مردم شناسی استاد بشرا است.

محمد بشرا هم در این مراسم ضمن قدردانی از برپاکنندگان این مراسم گفت: توجه به فرهنگ مردم از ویژگی های آثار وی است.

وی گفت: تاکنون 20 جلد کتاب در زمینه های فرهنگ مردم به نگارش در آورده است.
محمد بشرا همچنین افزود: در جشنواره کسما و نهضت جنگل که چندی قبل برگزار شد نیز مقاله ای با موضوع فرهنگ مردم ارائه کرده بودم.

در این مراسم جمعی از ادب دوستان و مسولانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه گیلان و پژوهشگران به پاس فعالیتهای پژوهشی از وی تقدیر کردند.

محمد بشرا 20  کتاب تاکنون به چاپ رسانده که " ایله جار"، «هرا» «جشن‌ها و آیین‌های مردم گیلان» و «افسانه‌ها و باورداشت‌های مردم گیلان» و همچنین چندین مقاله در زمینه گیلان شناسی و مردم نگاری از آثار وی است.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.