سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

رشد 20 درصدی پرداخت زکات در قوچان

از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 میلیارد ریال زکات در شهرستان قوچان جمع آوری شده است

مسول اجرایی زکات قوچان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت : با توجه به رویکرد شورای زکات کشور مبنی بر اولویت هزینه کرد زکات در امورات محرومین و رفع نیازهای نیازمندان مقرر شد که 60 درصد زکات در امور نیازمندان و 40 درصد در امورات پروژه های عام المنفعه هزینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا خوشرو افزود : از ابتدای امسال مبلغ 10 میلیارد ریال زکات دریافت شده است که در امورات محرومین از جمله جهیزیه ، درمان ، مسکن ، تحصیل و پروژه های عمرانی هزینه شده است .

او با یادآوری اینکه در روستای یدک 180 میلیون تومان جذب و در امامزاده این روستا هزینه شده است اذعان داشت :  روستای عمارت در این شهرستان در جذب زکات محرومین با پرداخت 10 تن سیب درختی به عنوان روستای نمونه در این شهرستان انتخاب شد.

مسول اجرایی زکات قوچان اظهار کرد : بیش از صد نفر عامل در روستاهای این شهرستان با شورای زکات همکاری دارند .

او با تاکید بر اینکه زکات محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو واجب است زکات بقیه محصولات را مستحبی خواند و افزود : زکات سهم فقرا و نیازمندان امسال افزایش چشمگیری داشت که پارسال به میزان 8 میلیارد ریال در امورات عمرانی هزینه شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا خوشرو گفت : زکات واجب جمع آوری شده در شهرستان قوچان صرف مرمت و ساخت مساجد و حسینیه ها در نقاط مختلف شهرستان شده است و 14 میلیون تومان زکات جمع آوری شده صرف تهیه جهیزیه نو عروسان نیازمند و 7 میلیون تومان جهت اعزام مدد جویان به کربلا و مشهد مقدس شد.

او در ادامه با اشاره به میزان مبالغ جمع آوری شده زکات مستحبی در شهرستان قوچان ادامه داد: در شهرستان قوچان بیش از 6 میلیارد ریال زکات مستحبی توسط مردم پرداخت شد که این مبالغ برای انجام پروژه های عمرانی از قبیل مسجد و امامزاده هزینه شده و مبلغ 3 میلیارد ریال در طرح معیشت و تحصیل نیازمندان ، جهیزیه و مسکن مددجویان هزینه شده است.

مسول اجرایی زکات قوچان در ادامه به فعال شدن برخی از روستاهای شهرستان قوچان در موضوع شورای زکات اشاره کرد و بیان داشت : بر اساس آمارها حدود 80 روستا در قوچان وجود دارد که 20 روستا احیا و فعال شده اند و باید بر استفاده از ظرفیت های مختلف زمینه راه اندازی این شورا در مناطق دیگر نیز فراهم شود.

او در پایان با بیان اینکه شهرستان قوچان موفق به کسب رتبه دوم استان شد تصریح کرد : تلاش می شود زکات پرداختی توسط مردم شهرستان قوچان ، موجب رونق فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی در منطقه شود.
انتهای پیام// ح خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
احسنت بر اقای خوشرو من خدمات ایشان به محرومین را از نزدیک دیده ام اجرشان با خدا