سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تولید بیش از 50 هزار تن ماهی خوراکی در استان همدان

امسال 53هزار و 330 تن ماهی خوراکی در استان همدان تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر شیلات استان همدان با اشاره به اینکه ماهی قزل‌آلا و کپورماهی از تولیدات سال 95 استان بوده که در 753 واحد تولیدی پرورش یافته است افزود: 27 میلیون و 240 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در 7 واحد تولیدی پرورش یافته که نیمی از آن مصرف خود استان و شهرستان‌های اطراف است.
 
علی دولو به تولید وتکثیر ماهی های زینتی نیز اشاره کرد وادامه داد:  3 میلیون و 980 هزار قطعه ماهی زینتی و آکواریومی در 46 واحد تولیدی تکثیر و پرورش یافته است.

وی اظهار داشت: در این مدت 2هزار و 250 نفر از بانوان استان در 75 دوره آموزشی و 500 نفر در20 دوره آبزی‌پروران در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی با روش‌های طبخ آبزیان و آشنایی با ماهی سالم آموزش دیدند.
 
دولو با اشاره به اینکه بیشتر مراکز تولیدی بر اثر بیماری VHS تعطیل شده بود،افزود: مشکل این تولیدی‌ها نیز برطرف شده و به چرخه تولید برگشته‌اند.
 
وی با بیان اینکه در راستای مشاغل خانگی تا ابتدای بهمن‌ماه امسال 28 پروانه صادر شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون 100 تن افزایش ظرفیت تولید ماهی خوراکی و قزل‌آلا و 130 هزار قطعه ماهی تزئینی تولید بخش خانگی داشته‌ایم.
 
انتهای پیام/ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.