سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش بدهی دولت، امکان بازپرداخت آن را در سال آینده با مشکل مواجه می‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: بالا رفتن بدهی دولت، امکان بازپرداخت آن را در سال آینده با مشکل مواجه می‌کند، مجلس نگران است که درآمدهای دولت صرف بازپرداخت این بدهی‌ها شود.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره قراردادن فروش اوراق بهادار برای افزایش بودجه دولت در لایحه بودجه 96 گفت: در گذشته دولت با فروش اوراق بهادار بودجه خود را افزایش داده اما این عمل در بودجه 96 شدت پیدا کرده است.

وی افزود: مجلس تلاش کرده تا دولت بتواند به وسیله استقراض و فروش اوراق بهادار طرح‌ها و پروژه‌های خود را انجام دهد، اما این مقدار باید به صورت متعارف باشد.

نماینده مردم کرمان با بیان اینکه اگر این اعداد و ارقام بالا برود، نگران کننده است ادامه داد: بالا رفتن بدهی دولت، امکان بازپرداخت آن را در سال آینده با مشکل مواجه می‌کند، مجلس نگران است که درآمدهای دولت صرف بازپرداخت این بدهی‌ها شود و در سال آینده بودجه چندانی باقی نماند.

پورابراهیمی تصریح کرد: مجموع انتشار ابزارهای مالی توسط دولت نوعی تعهد است که باید اجرا شوند، هم اکنون دولت از اسناد خزانه سه ساله سخن می‌گوید و این در حالیست که اسناد خزانه، یکساله هستند؛ معلوم نیست که مجلس به چه شکل قرار است این موارد را تصویب کند.

وی با ابراز نگرانی از این موضوع افزود: پیش‌بینی بنده این است که تعهدات دولت در آینده شرایط خاصی را ایجاد خواهد کرد و ما در مجلس به شدت نگران این موضوع هستیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.