سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابزار هنر در جامعه تاثیرگذارتر است/ برگزاری هفته فیلم مستند در دانشگاه‌های کشور

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از جزئیات برگزاری هفته فیلم مستند در دانشگاه‌های کل کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید شالچی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری که به منظور هفته فیلم مستند اجتماعی در دانشگاه‌ها در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شیوع ۵ آسیب اجتماعی شناخته‌شده در جامعه اقدامات و فعالیت‌های مختلفی در حوزه دستگاه‌های مختلف و از جمله وزارت علوم انجام شد تا بتوانند این آسیب‌ها را در جامعه کاهش دهند که البته این اقدامات و فعالیت‌ها عادی بود که وزارت علوم سعی کرد در حوزه دانشگاه‌های مربوط به خود اقدامات ویژه‌تری انجام دهد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: از بین پنج آسیب شناسایی شده در جامعه وزارت علوم یعنی سه حوزه  طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی بیشترین درگیری وجود دارد، به همین جهت برای کاهش و کنترل روند این سه معضل برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای صورت گرفته است.
 
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت هنر در دانشگاه‌ها می‌باشد، چرا که هنر در بین دانشجویان از حساسیت بیشتری برخوردار است و با توجه به اینکه طیف مخاطبان ما در دانشگاه‌ها جوانان هستند بنابراین ابزار هنر تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، ضمن اینکه ظرفیت فوق‌العاده‌ای نیز در آن وجود دارد.
 
شالچی ادامه داد: هفته فیلم مستند در دانشگاه‌های سراسر کشور برنامه‌ریزی شده و شورایی نیز برای گزینش آثار آن انتخاب شد، در واقع مجموعه‌ای از آثار در این هفته برگزیده شد و قرار است دهم تا هجدهم اسفند نمایش‌های مختلف فیلم مستند اجتماعی همراه با جلسه نقد و بررسی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها برگزار شود.
 
وی ادامه داد: در این جشنواره فقط آثار حرفه‌ای و برتر کشور به نمایش گذاشته می‌شود و بعد از نمایش فیلم امکان بحث و بررسی مسائل به وجود می‌آید.
 
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم همچنین تاکید کرد: محل نمایش فیلم‌های مستند، فضاهای دانشگاهی یا خوابگاهی هستند و این فیلم‌ها پیرامون همان سه آسیب اجتماعی یعنی طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی نمایش داده می‌شود.
 
 شالچی یادآورشد: در هفته فیلم مستند در ۹۵ دانشگاه فیلم مستند اجتماعی به نمایش گذاشته می‌شود در واقع در هر هفته چهار فیلم و صد‌ها نقد برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.