سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

کاهش 26.6 درصدی بارندگی در آذربایجان شرقی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش 26.6 درصدی بارندگی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مطلبی فر گفت: بارندگی های 5 ماه گذشته ( ابتدای مهر تا پایان بهمن ) در این استان کاهش 12.1 درصدی نسبت به بلند مدت نشان می دهد.
وی، میانگین بارش استان در سال آبی زراعی جاری را 108.6 میلی متر اعلام کرد و گفت: در 5 ماهه نخست سال آبی زراعی گذشته به صورت میانگین 147.9 میلی متر و در 5 ماهه دوره بلند مدت 123.5 میلی متر بارش در استان ثبت شده است.
وی اعلام کرد: بیشترین بارش استان در سال آبی زراعی جاری از ایستگاه مرند به میزان 170.2میلی متر و کمترین بارش از ایستگاه جلفا به میزان 66 میلی متر گزارش شده است.
مطلبی فر اظهارکرد: مقایسه بارندگی های 18 ایستگاه استان آذربایجان شرقی نشان می دهد بیشترین کاهش بارندگی 5 ماهه سال آبی زراعی جاری نسبت به 5 ماهه سال گذشته از ایستگاه ملکان به میزان 50 درصد و نسبت به بلند مدت از ایستگاه عجب شیر به میزان 33.8درصد کاهش گزارش شده است.
وی همچنین گفت: در 5 ماهه امسال تنها در ایستگاه سهند افزایش بارش نسبت به سال گذشته به میزان 11 درصد ثبت شده و مرند با 12 درصد افزایش بارندگی نسبت به بلند مدت بیشترین افزایش را داشته است.
 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.