سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

یکی از نیازهای بسیج جامعه پزشکی پرداختن به طب سنتی است

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت:یکی از نیازهای ما در حال حاضر پرداختن به طب سنتی است؛ از مشکلات پیش روی طب سنتی پزشکانی هستند که اعتقاد به طب سنتی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن حجتی  امروز در نشست خبری سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان اظهار کرد: 8 اسفند سال 64 ساعت 9:30 صبح عراق حمله وحشیانه‌ای به بیمارستان فاو انجام داد و تعداد زیادی از سفیدپوشان ما را به شهادت رساند و این روز به عنوان روز بسیج جامعه پزشکی نام گرفت.

وی با اشاره به شهادت کاشانی از دکترهای اصفهانی که در این بیمارستان حضور داشته، افزود: جامعه پزشکی از سال 75 آغاز به کار کرد، از ارکان اصلی ما امداد، درمان، محدودیت زدایی، آموزش و پرورش نیروی انسانی و فرهنگی است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای رفع محدودیت، قرارگاه رفع محرومیت طبق دستورات مقام معظم رهبری حدود 7 ماه است که راه‌اندازی شده و به دنبال رفع محرومیت از مناطق اطراف اصفهان است.

وی عنوان کرد: تنها جایی که در آن بحث سیاسی و سیاسی بازی نیست بسیج جامعه پزشکی است، در اینجا همه در کنار هم برای رفع مشکلات پزشکی مردم دور هم جمع شده‌اند و فعالیت می‌کنند.

حجتی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف بسیج جذب حداکثری نیرو است، در حال حاضر دیگر بسیج 20 میلیونی نیست بلکه بسیج ده‌ها میلیونی است، هر کسی که با نظام جمهوری اسلامی مشکلی نداشته باشد در هر جناح با هر تیپ و قیافه‌ای می‌تواند عضو بسیج باشد و برای نظام جمهوری اسلامی دل بسوزاند و فعالیت کند.

وی بیان کرد: در حوزه‌های علمی پژوهشی برای دو قشر کادر درمان و برای عام مردم فعالیت‌هایی انجام می‌شود، برای کادر درمان کلاس‌های بازآموزی تشکیل می‌شود، این کلاس‌ها رایگان است و موضوعات آن با توجه به نیازهای روز انتخاب می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت: یکی از نیازهای ما در حال حاضر پرداختن به طب سنتی است؛ از مشکلات پیش روی طب سنتی پزشکانی هستند که اعتقاد به طب سنتی ندارند و برعکس، همچنین دخالت افراد بی‌سواد و سودجو در طب سنتی و اسلامی است که کلاس طب تلفیقی برای رفع این مشکلات در حال برگزاری است.

وی اذعان داشت: همایشی در موضوع پدافند غیرعامل و دفاع زیستی برای مراکز درمانی داشتیم که از رئیس بیمارستان‌های استان دعوت کردیم، همچنین همایش‌های سیاست‌های نوین جمعیتی به صورت کرسی‌های آزاداندیشی برگزار کردیم.

حجتی خاطرنشان کرد: به همه پایگاه‌های مقاومت استان اعلام شده هر زمان نیاز به مدرس داشتند درخواست کنند تا مدرس فرستاده شود که تا الآن بیش از 2 هزار کلاس آموزشی در آن برگزار شده است.

وی عنوان کرد: ادارات، بیمه‌ها، حوزه‌ها و ... هر زمان نیاز به مدرس داشتند درخواست کنند تا مدرس فرستاده شود؛ همچنین به کمیته امداد، بهزیستی و ائمه جمعه استان اصفهان اعلام شده است تا اگر اطلاعاتی از افراد کم‌بضاعت با مشکلات اقتصادی داشتند معرفی کنند و مشکلات پزشکی این افراد حل شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: حمایت از پایان‌نامه‌ها و مخترعان پزشکی را در برنامه تحقیق و پژوهش انجام می‌دهیم و در خصوص حمایت‌های مادی این افراد را به برخی نهادها معرفی می‌کنیم.

وی بیان کرد: سومین جمعه هر ماه اعضای بسیج جامعه پزشکی دیداری با آیت‌الله ناصری دارند برای این برنامه امدادگران عاشورا، بیمارستان صدوقی و بسیج جامعه پزشکی همکاری می‌کنند تا این برنامه را به صورت خانوادگی برگزار کنند.

حجتی گفت: کانون نمونه استانی امسال کانون شهرستان گلپایگان بود و کانون نمونه کشوری امسال نیز به کانون شهرستان لنجان تعلق گرفت.

وی اذعان داشت: یکی از مشکلات درمانی فعالیت‌های مراکز ترک اعتیاد بود، به طور مثال داروهای متادون به صورت بسته‌بندی شده کامل برای فروش در عطاری‌ها پیدا می‌شد که از همین مراکز ترک اعتیاد به این عطاری‌ها فروخته شده بود و نیاز به نظارت جدی در این بخش بود که این کار به بسیج جامعه پزشکی سپرده شد.

رئیس بسیج جامع پزشکی استان اصفهان در پایان افزود: در حوزه نظارت بر مراکز ترک اعتیاد هم اکنون افرادی به صورت الکترونیکی و آنلاین بر مراکز نظارت می‌کنند، تا کنون نزدیک به 90 درصد مراکز بازدید شدند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.