سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

تاکید بر اشاعه مبانی اعتقادی اخلاقی در مدارس

در گردهمایی ائمه جماعات مدارس استان بر اشاعه مبانی اعتقادی و اخلاقی بین دانش آموزان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛ در دومین گردهمایی و دوره آموزشی ائمه جماعات مدارس استان بر اشاعه مبانی اعتقادی در بین دانش آموزان تاکید وسفیران طرح امین برای اعتلای آموزش های دینی ، گسترش معارف اخلاقی هم اندیشی کردند .

نماینده ولی فقیه در استان در این همایش گفت: روحانیون با حضور در مدارس باید الگوی تمام عیار اخلاقی، معرفتی و گفتاری باشند و ابعاد مختلف دین مبین اسلام را برای دانش آموزان بازگو کنند تا زمینه آشنایی بیش از پیش آنان با احکام دین اسلام فراهم کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: روحانیون فعال در مدارس باید علاوه بر برگزاری نماز جماعت در مدارس در عرصه های اعتقادی، علمی، عملی و گفتاری نیز پرچمدار باشند تا حضورشان در مدارس پررنگ تر گردد .

او با بیان اینکه هم اکنون 43 کلاس در مدارس پیش حوزوی المهدی در سه شهرستان اراک، خمین و ساوه فعال هستند گفت: افزایش آنها به 86 کلاس درس در 50 درصد شهرستان های استان در دستور کار حوزه های علمیه استان قرار دارد.
امام جمعه ی اراک اجرای طرح امین در مدارس استان را از دیگر برنامه های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان دانست و افزود: نیاز است نمایندگان و مسئولان استان همکاری لازم را برای توسعه هرچه بیشتر طرح امین در استان و شهرستان ها به کار گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت: این گردهمایی با هدف تحقق اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش و رویکرد تربیتی اعتقادی و مذهبی دانش آموزان برگزار شده است.

شیرخانی گفت : هم اینک 196 روحانی در مدارس استان فعال هستند و نماز جماعت در 657 مدرسه برگزار می شود .
گفنتی است 19 هزار و 600 روحانی در طرح اقامه نماز در مدارس کشور فعالیت دارند.
انتهای پیام / ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.