سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر حاتمی:

توان دفاعی نقطه قوت ما است/دشمن جرات نگاه خصمانه به ایران اسلامی را ندارد

جانشین وزیر دفاع گفت: دشمن به دلیل آمادگی‌های دفاعی نیروهای مسلح، جرات نگاه خصمانه به ایران اسلامی را ندارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ حاتمی جانشین وزیر دفاع در نهمین جشنواره سرباز جوان حضرت علی اکبر (ع) که در سالن اجتماعات ساصد برگزار شد، اظهار داشت: کاری که ما به عنوان سربازان انجام می‌دهیم تامین امنیت است که مهمترین وظیفه حکومت‌ها و مهمترین نیاز ملت‌ها نیز همین مقوله به‌شمار می‎رود.

وی افزود: اگر نیاز به امنیت تامین نشود، اقتصاد، تولید، و پیشرفت صورت نمی‌گیرد، داشتن امنیت ملاک مشروعیت حکومت‌ها و دولت‌ها است؛ لذا همه تلاش می‌کنند تا این مقوله با اهمیت را داشته باشند.

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: امروز ما در منطقه می‌بینیم دولت‌هایی با دشمنی کشور‌های دیگر مواجه هستند؛ از این رو می‎توان گفت که با ناامنی جدی روبرو هستند.

وی گفت: عوامل اصلی تولید امنیت متعدد است، اما در صدر این عوامل قدرت کشور‌ها قرار دارد، البته منظور از قدرت، قدرت ملی با تمامی مولفه‌های آن است که قدرت نظامی، موقعیت ژئوپولیتیک، قدرت رهبری و انسجام ملی را در بر می‌گیرد.

امیر حاتمی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس متوسط سن رزمندگان بین ۲۲ تا ۲۵ سال بود و حضور جوانان در این دوران، ماندگار و برای همیشه قابل‎تقدیر است.

وی با اشاره به این‎که ما در دوران دفاع مقدس توانستیم نیمی از نیروهای خود را از طریق بسیج و خدمت سربازی تامین کنیم، عنوان داشت: هر قالبی که بتواند جوانان ما را به میدان کار و رزم بیاورد، قالب کارآمد و ارزشمندی محسوب می‎شود؛ لذا یکی از این قالب‎ها، مقوله سربازی است.

جانشین وزیر دفاع افزود: ما در سربازی؛ مسئولیت پذیری، مدارا و ایثار را یاد می‌گیریم و نیز بر اعتماد به‎نفس و شجاعتمان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن بر نقاط ضعف ما تمرکز می‌کند و راه مقابله این است که نقاط ضعف را کاهش دهیم، گفت: بحمدالله در راس این نظام یک سکان‎دار هوشمند و رهبری فرزانه داریم که نقاط ضعف را به‎سرعت برشمرده و گوشزد می‌کند، بنابراین باید قدر این نعمت ارزشمند را بدانیم.

امیر حاتمی با بیان این‎که دشمن در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ضعف ما را در قدرت دفاعی دیده بود و به همین دلیل کشورمان را مورد تهاجم قرار داد، گفت: امروز جوانان ما کاری کردند که توان و صنعت دفاعی کشور به نقطه قوتی برای ما تبدیل شود و قطعا جوانان کشورمان این اقدامات را در حوزه‌های دیگر نیز انجام خواهند داد.

وی با عنوان این‌که دشمن به‎دلیل وجود آمادگی‌های دفاعی جرات نگاه خصمانه به ایران اسلامی را ندارد، خاطر نشان کرد: به‎زودی به کمک جوانان با بصیرت و با درایت، نقطه ضعف حوزه‌های اقتصادی و تحریم‌ها به نقطه قوت تبدیل می‌شود.

در پایان این مراسم از سربازان برگزیده وزارت دفاع و همچنین ۹ فرمانده نمونه و یکی از خانواده‎های شهید تجلیل به‎عمل آمد.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.