جانشين وزير دفاع با اشاره به جنگ نرم دشمنان هشدار داد: استكبار جهاني‌ با ترويج فرهنگ شیطانی و تصاویر مستهجن تمام تلاش خود را برای خاموش كردن ‌نوای الهی قرآن به كار گرفته، اما ‌امروزه جهانیان تشنه‌ فراگیری معارف الهی هستند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امير سرتيپ امير حاتمي جانشين وزير دفاع در ‌اختتامیه ‌سی‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان شاغل و وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: قرآن کلام میثاق و عهد الهی و یادگار نبی‌ مکرم اسلام(ص) است. قرآن آنقدر عزیز و کریم و بزرگ است که خداوند متعال خود حفظ آن را به عهده گرفته و این کتاب را از هرگونه دشمنی، خصومت و تلاش‌ برای انحراف و تحریف و لطمه ‌در طول اعصار مختلف حفظ کرده‌ تا ‌به نسل‌هاي بعد ‌رسيده تا همه از آن بهره‌مند شوند.

وی با بيان اينكه جهل درون و جاهلیت برون به طور مداوم در حال بازآفرینی است، تصريح كرد: ‌آنچه ‌امروز می‌بینیم در مقایسه با دوران جاهلیت قابل قیاس نیست چرا که در دوران جاهلیت نماد جاهلیت زنده به گور كردن دختران بود، اما ‌امروزه جاهليت برخي كشورها همه انسان‌ها را هدف قرار ‌‌داده و كشتار عظيمي انجام مي دهند آن وقت ‌با حیله و تزویر آن را ‌حقوق بشر نامگذاری می‌کنند.

امير حاتمي با بيان اينكه ‌باید قرآن بماند و بعثت و رسالت را مرتب بازآفرینی کند تا انسان ها هدایت شوند، خاطرنشان كرد: ‌امروز جهان بیش از هر عصر دیگری نیازمند بعثت است تا از این طریق بتواند چراغ عقل را بیفروزد و با عدالت، حماسه و گذشت در‌هم آمیزد تا بار دیگر مدینةالنبی به عنوان مدینه فاضل الهی در جای جای جهان ایجاد شود.

وی با بيان اينكه مدینه فاضل الهی دست يافتني است و رؤیا نیست، ادامه داد: دشمنان امروز از هر عنصری برای خاموش کردن نور الهی قرآن استفاده مي‌کنند و تمام ‌توانایی، اراده و تلاششان را بر این امر قرار داده‌اند و ‌همه ابزارها ‌را پای کار آورده‌اند تا اين نور الهی را خاموش کنند.

جانشين وزير دفاع در مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان وزارت دفاع با اشاره به جنگ نرم دشمنان هشدار داد: استكبار جهاني‌ با ترويج فرهنگ شیطانی و تصاویر مستهجن تمام تلاش خود را برای خاموش كردن ‌نوای الهی قرآن به كار  گرفته، اما ‌امروزه جهانیان تشنه‌ فراگیری معارف الهی هستند.
امير حاتمي با بيان اينكه امروز در سراسر جهان گيتي گوش دل براي فراگيري ‌نوای الهی ‌بیشتر شده است، تاكيد كرد: ‌وعده الهی به هدایت انسان داده شده است.

وي در ادامه با طرح اين سئوال كه ‌چرا در صدر اسلام با آن وضعیت‌ نوای الهی در ‌همه عالم فراگير شد، اضافه كرد: عده‌ای تشنه اين نور الهي بودند و آن را گرفتند و در سراسر جهان منتشر کردند‌ و تشنگی، طلب و نیاز  و خواست امروزه بیش از آن دوره است.‌

امیر حاتمی با اشاره به گذشت 38 سال از عمر‌ پر بركت جمهوری اسلامی  ایران گفت: در اين مدت كوتاه ‌کارهای مهمی براي ترويج و توسعه قرآن در ايران اسلامي انجام شده و امروز در كشورمان با کارهای پژوهشی، پایان‌نامه‌‌ها، ‌مدارس قرآنی و نیروهای انسانی قرآنی‌ که ایجاد شده فرهنگ قرآني به ‌سراسر جهان گسترش خواهد یافت.‌

جانشين وزير دفاع ‌با بيان اينكه به بركت نظام جمهوري مقدس اسلامي ايران امروز همه اقشار ‌مخاطب قرآن شده‌اند، اظهار داشت: ‌ فطرت پاک انسان‌ها با تمام ‌کارهایی که برای انحرافش انجام می‌شود از کلام الهی و هدایت الهی استقبال می‌کند و امتداد این راه نیازمند همت بلند است.

امير حاتمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ‌‌فرمایش فرمانده معظم كل قوا ‌براي تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در ايران اسلامي ‌تأکید کرد: امروز بحمد الله در وزارت دفاع بیش از ۲۰۰ حافظ کل قرآن داريم و اين نشانگر آن است که وزارت دفاع به جامعه قرآنی نزدیک شده است.

جانشين وزير دفاع ‌با بيان اينكه ‌ماه مبارک رمضان بیش از هزار کلاس در سطح وزارت دفاع برگزار شد، ادامه داد: پس از برپايي اين كلاس‌ها، سردار دهقان وزیر محترم دفاع در نشستي خواستار استمرار و برگزاري این جلسات شد.‌

وی با بيان اينكه در حال حاضر در نيمه راه براي رسيده به جامعه قرآني با ويژگي‌هاي ترسيمي فرماندهي معظم كل قوا هستيم، ‌افزود: هنگامی که به قرآن عمل می‌کنیم و زیر پرچم قرآن قرار می‌گیریم بصيرتمان نسبت به حربه هاي دشمنان عليه كشور ‌بیشتری مي‌شود.

امير حاتمي با بيان اينكه به عنوان مجموعه دفاعی کشور به توسعه قرآن ‌نیاز بیشتری داريم، تاكيد كرد: حتماً باید ‌‌سیاست‌گذاری‌هایی که برای ترويج فرهنگ قرآن در بخش‌های مختلف انجام شده توسط سازمان عقيدتي سياسي به طور جد دنبال ‌شود.

جانشين وزير دفاع با اشاره ‌به آیه "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا"  ادامه داد: بحمداله مجموعه همراه و همدلی داریم ‌و هیچ سازماني ‌در مجموعه وزارت دفاع در اجرای مأموریت‌ها سستی نمی‌کند و همه محکم و با امید پای کار ایستاده‌اند.

وي با برشمردن برخي ويژ‌گي‌هاي ‌جامعه قرآنی گفت: امید داریم شاهد بروز و ظهور این ویژگی‌ها در خانواده‌ها بیش از پیش باشیم.

امیر حاتمی در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به كاركنان پایور و وظیفه وزارت دفاع تاكيد كرد:  اگر می‌خواهیم پله‌های رسیدن به جامعه قرآنی را سریع‌تر طی کنیم باید به آموزه‌های قرآنی به خوبی عمل کنیم.

وی با بيان اينكه عمل به آموزه‌های قرآنی اولین رسالت جامعه قرآني است، تصريح كرد: ‌از خدا بخواهیم که اگر در آیه‌ای تدبر کردیم بتوانیم به آن در زندگی عمل کنیم چون برای قرآنیان در این زمینه وظیفه خاص‌تر است و عمل نکردن به آیات قرآن توسط قرآنیان ضرر بیشتری دارد و به قرآن لطمه بیشتری وارد می‌کند.

جانشين وزير دفاع با بيان اينكه دشمن با بسیج ‌تمام توانایی و اراده‌ا‌ش به دنبال ایجاد شبهه در کلام الهی است، افزود: جامعه قرآني با شناسايي اين شبهات پاسخ درخوري به آنها بدهند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار