سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تحول بنیادین در فرهنگ مطالعاتی خوزستان

با نظارت اداره کل استاندار سند همکاری سه‌ جانبه به ‌منظور تحول در فرهنگ مطالعاتی خوزستان امضا و اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ادارات کل کتابخانه‌های عمومی آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به‌ منظور تحول بنیادین در فرهنگ مطالعاتی و ایجاد عادت خواندن در نظام خانواده و کودک و نوجوان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی و فنی دستگاه‌های فرهنگی مرتبط با حوزه یک سند همکاری سه‌جانبه امضا کردند.

این طرح سه ‌ساله در حالی با امضا سه مدیرکل و استاندار خوزستان اجرایی شده است که اهدافی چون، هم‌افزایی توان و استعداد ارگان‌های فرهنگی مرتبط با خانواده و کودک و نوجوان در امر ترویج و تعمیق فرهنگ کتابخوانی به‌ منظور تربیت نسلی فکور، اخلاقی و قانون ‌مدار برای ایرانی با فردای بهتر، ارتقاء فرهنگ عمومی از طریق ترویج فرهنگ مطالعه، تقویت حوزه نشر و حمایت از ناشران، ایجاد رونق در زمینه فعالیت کتابخانه‌ها و افزایش میزان عضویت، وسعت بخشیدن به نفوذ مراکز کانون پرورش فکری در بین کودکان و نوجوانان، جهت‌ دهی و جذب دانش آموزان به فعالیت‌های فوق‌برنامه سالم و سازنده فکری و اخلاقی در مدارس و تلاش برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در مناطق محروم را دنبال می‌کند.

در این سند همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان متعهد شده است در امر محتوایی برنامه‌ها بر روی خانواده و کودک و نوجوان با اولویت مدارس و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کند.

نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همچنین با انجام همکاری همه‌جانبه با مدارس، زمینه بهره‌گیری از فضا و امکانات، عضویت دانش آموزان در کتابخانه‌های عمومی، اعزام کتابداران به مدارس و برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزشی مورد نیاز کتابداران مدارس را فراهم خواهد کرد.

طبق این سند همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با تأمین و تدارک برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب‌خوانی در میان مدیران مدارس و معلمان و اولیای دانش آموزان، تهیه زیرساخت‌های اجرای طرح در مدارس، با مشارکت استانداری خوزستان و سایر دستگاه‌های ذیربط، ایجاد زمینه‌های همکاری بین کتابخانه‌ها و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدارس برای اجرایی کردن طرح‌های مصوب، ساماندهی فعالیت‌های جاری کتابخوانی در آموزش و پرورش با بهره‌ گیری از توان کارشناسان کتابخانه‌های عمومی و کانون‌ها و فعال نمودن کتاب یاران به منظور ارتباط منظم و مؤثر و هماهنگ با کتابخانه‌های عمومی در راستای تحول در فرهنگ مطالعاتی استان خوزستان قدم بر خواهد داشت.

در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متعهد شده است تا با استفاده از ظرفیت مربیان در اجرای برنامه‌های مشارکتی با مدارس و کتابخانه‌های عمومی برابر وظایف قانونی خود، زمینه و امکانات لازم برای حضور دانش‌آموزان مشمول طرح رل پس از هماهنگی‌های لازم در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم کند.

کانون همچنین در تدوین سیر مطالعاتی متناسب با امکانات برای دانش‌آموزان مشمول طرح و آموزش کتابداران بخش کودک و معلمان در حوزه ترویج کتابخوانی همکاری خواهد داشت.

دبیر اجرایی این سند همکاری به عهده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان واگذار شده است و استاندار خوزستان به‌عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، ناظر عالی اجرای این سند همکاری است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.