سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ارائه خدمت مراکز معاینه فنی خودرو در روزهای جمعه به شهروندان

به منظور رفاه شهروندان در اسفند،مراکز معاینه فنی خودرو روزهای جمعه نیز فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدمهدی امامی میبدی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توجه به افزایش روزافزون خودروها در کشور، اجرای طرح معاینه فنی خودرو با هدف کنترل آلودگی‌های ناشی از آن و شناخت نقایص فنی خودروها در سال‌های اخیر مورد توجه افکار عمومی و دستگاه‌های ذیربط قرار گرفت.
وی افزود: در شهر مشهد نیز که بزرگترین کلانشهر مذهبی جهان است، براساس ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 89، کلیه وسایل نقلیه که 5 سال از تولید آن‌ها گذشته باشد باید دارای برگه معاینه فنی خودرو باشند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: بی‌تردید مراجعه به مراکز معاینه فنی جهت تعیین نقایص فنی و دریافت گواهی سلامت خودرو نتایجی از قبیل افزایش عمر مفید خودرو و کاهش هزینه تعمیراتی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، ایمنی بیشتر و احساس آرامش هنگام رانندگی و کاهش حوادث رانندگی ناشی از نقص فنی خودرو دارد.
امامی میبدی افزود: این مراکز می‌تواند در زمره سازمان‌های کنترل کنترل و کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش حوادث رانندگی ناشی از نقص فنی خودرو و یا صادرکننده مجوز طرح خارج از رده کردن خودروها قرار گیرند.
وی با اشاره به راه‌اندازی 6 مرکز معاینه فنی خودرو در شهر مشهد گفت: مراکز معاینه فنی خودرو آزادی، بهمن، مفتح، حافظ، طرقبه و رباط طرق در حال حاضر فعال شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به برنامه کاری مراکز معاینه فنی خودرو در اسفندماه افزود: با توجه به افزایش مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی خودرو در اسفندماه، ساعت کاری مراکز دو ساعت افزایش پیدا می‌کند.
امامی میبدی گفت: در حال حاضر ساعت کاری مراکز معاینه فنی خودرو در روزهای عادی از 7:30 تا 13 و 14 تا 16 و روز پنجشنبه ساعت 7:30 تا 13 است.همچنین به منظور رفاه حال شهروندان در اسفندماه روزهای جمعه 8 تا 12 این مراکز فعال است.
انتهای پیام// ز.ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.