سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

پاکسازی سومین کانون آنفلوآنزای فوق حاد در شهرستان بن

فرماندار بن، از پاکسازی و ضدعفونی سومین کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کمال اکبریان گفت: با مشاهده تلفات طیور بومی در لارک و انجام آزمایشات مربوطه، این روستا به عنوان سومین کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بعد از روستاهای حیدری و شیخ شبان در شهرستان بن شناخته شد.

وی افزود: در راستای مقابله با انتشار این بیماری، ۶۲۹ قطعه مرغ، ۲۰۰ قطعه خروس، ۵۱ قطعه شتر مرغ، ۲۵ قطعه کبوتر و ۸ قطعه اردک تا شعاع یک کیلومتری این روستا معدوم و جایگاه پرندگان ضد عفونی گردید.

اکبریان اضافه کرد: تا کنون در ۳ کانون شناسایی شده این بیماری در شهرستان بن، مجموعاً ۵ هزار قطعه پرنده خانگی معدوم شده است.

وی ادامه داد: همجواری با استان اصفهان و رودخانه و سد زاینده رود، انتشار از طریق هوا و پرندگان آزاد پرواز مثل گنجشک و کلاغ به عنوان عامل شیوع این بیماری در روستاهای شهرستان بن شناخته می‌شود.

آنفلوآنزای (آنفولانزا) فوق حاد از مهم‌ترین بیماری‌های طیور و یک بیماری تنفسی ویروسی مشترک انسان و پرندگان با علایم سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا، علایم تنفسی حاد، بی حالی شدید، پژمردگی، دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دانه، افت ناگهانی تولید تخم مرغ روزانه و انتشار ناگهانی در گله است.
 
روستای لارک از توابع بخش مرکزی شهرستان بن در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
 
انتهای پیام/ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.