سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبود تجهیزات کافی شرکت های پشتیبان علت تاخیر پروازها/ اولویت ما انجام پروازهای ایمن است

مدیرکل شرکت فرودگاه های خراسان رضوی علت تاخیر در خروج برخی پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد را نبود تجهیزات کافی شرکت های پشتیبان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد باقر قاسم زاده مدیر کل شرکت فرودگاه های استان خراسان رضوی گفت : با توجه به لغو برخی از پروازهای شرکت های مختلف شب گذشته ، بر ازدحام جمعیت در فرودگاه و سردرگمی و سرگردانی مسافران افزود.

وی ادامه داد : در این بین باید شرکت های پشتیبان شرکت های هواپیمایی تجهیزات مناسب و کافی برای پاشیدن ضدیخ بر روی هواپیماها در شرایط حاد که دما به زیر صفر کاهش می یابد را داشته باشند.

قاسم زاده عنوان کرد : با توجه به برودت هوا و کاهش دمای هوای مشهد که امشب به زیر 13 درجه می رسد باید این تجهیزات ،بر روی بدنه هواپیماها ضدیخ بریزند تا بتوانند از بدنه هواپیما یخ زدایی شود تا در هنگام پرواز یا در طول پرواز مشکلی برای هواپیما پیش نیاید اما در مشهد شرکت های هندل کننده تجهیزات کافی در اختیار ندارند.

وی گفت: اولویت ما در فرودگاه مشهد انجام پروازهای ایمن است.

قاسم زاده افزود : علی رغم بارش شدید برف در 24 ساعت گذشته فرودگاه مشهد از ساعت 9 صبح امروز عملیاتی بوده و تمام پروازها ورودی و خروجی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت بهتر شده و حدود5 پرواز در نوبت هستند تا ضدیخ بر آنها زده شود، افزود : در حال حاضر دو پرواز شرکت هواپیمایی کاسپین و یک پرواز هواپیمایی ماهان و دو پرواز دیگر که باید صبح انجام می شد و با تاخیر مواجه گردیده باقی مانده که امید است تا انتهای شب به مقاصد خود اعزام شوند.

گفتنی است بارش برف سنگین، برودت هوا و کاهش دید پروازی، موجب توقف پروازهای فرودگاه مشهد از ساعت 20 روز جمعه تا حوالی 9 صبح امروز (شنبه) شد  و با برقراری پروازهای فرودگاه مشهد حجم گسترده ای از مسافران آماده حرکت به مقاصد مختلف از مبدا مشهد شدند و فرودگاه این شهر با ترافیک پروازی و انبوه مسافران مواجه شد که بسیاری از آنها از صبح امروز چندین ساعت در فرودگاه معطل شده و دچار سردرگمی شدند.

 انتهای پیام//ف.ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.