سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناسان اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نهادهای صنعتی نتوانستند به اقتصاد مقاومتی نزدیک شوند

یک کارشناس اقتصادی گفت: شاید بتوان گفت صنایع، به علل وابسته بودن و عدم برنامه ریزی می تواند به تولید و صنعت صدمه بزند.

احمد آریایی نژاد در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه صنایع گفت:  صنایع به علل وابسته بودن و عدم برنامه ریزی مناسب صدمه خواهند دید و بسیاری از واحدها تعطیل و دچار رکود می شود.

به گفته وی، درخصوص صنایع و بخش های دیگر صنایع، برنامه ریزی مناسب و زمان بندی شده نداریم.

آریایی نژاد در پاسخ به این پرسش که باتوجه به تعطیلی صنایع، آنطور که باید به سمت رشد حرکت نکرده ایم ، افزود: باید توجه داشت که اگر صنایع در چارچوب قانون و مقررات حرکت کنند مشکلی  بوجود نخواهد آمد اما وقتی صنایع خارج از عرف حرکت می کنند دچار تعامل زدگی خواهند شد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات صنایع، صادرات محدود است یادآورشد: متاسفانه زمانی که کالای داخلی در بازار بصورت تقلبی و قاچاق عرضه می شود، شاهد بروز مشکلاتی خواهیم بود.
 
آریایی نژاد عنوان کرد: زمانی که صنایع با نبود حمایت های لازم و نظارت مناسب روبه رو می شوند، نمی توانند در رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کنند.

اقتصاد مقاومتی صنایع را می تواند مستقل سازد

غلامحسین خورشیدی از دیگر کارشناسان اقتصادی نیز در اینباره گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی آن است که کشور بتواند روی پای خود بایستد.

وی ادامه داد: از زمانی که شعار امسال ازسوی مقام معظم رهبری عنوان شد، بسیاری از سازمان و ارگان ها فقط به برگزاری سمینارها و جلسات متعددی اکتفا کردند و درصدد رسیدن این شعار تلاشی نداشتند.

این کارشناسان اقتصادی با اشاره به مشکلات فرهنگی که توانسته نسبت به تحقق این شعار لطمه بزند، عنوان کرد: درحال حاضر انتظار بازخورد مثبت از اقتصاد مقاومتی درصنایع دیده نمی شود.

به گفته خورشیدی، انتظار می رود که مسئولان ذیربط بتوانند با برنامه ریزی مناسب و صحیح در جهت تحقق این شعار گام های موثرتری بردارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.