سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

23هزار سیل زده در کشور امدادرسانی شدند

بارندگیهای شدید چند روز گذشته باعث وقوع سیلاب در 11 استان کشور شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور این مطلب را در بازدید از روند امدادرسانی به سیلزدگان روستاهای استان کرمان اعلام کرد و گفت: عملیات امداد و نجات در بارندگی و سیل از 24 بهمن در 11 استان کشور انجام شده و تاکنون به 23 هزار و 640 نفر امداد رسانی شده است.

فتحی با اشاره به اینکه عملیات امداد رسانی در 5 استان پایان یافته است اظهار کرد: کار امدادرسانی در 6 استان دیگر شامل خوزستان، کرمان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان همچنان ادامه دارد .

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: دراین مدت 279 تیم عملیاتی در 221 شهر و روستا و مناطق عشایرنشین امداد رسانی کردند و تاکنون یکهزار و 200 نفر از کسانیکه منازلشان دچار اسیب شده است اسکان اضطراری شده اند ، ابهای جمع شده در 531 واحد مسکونی تخلیه و 77 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رها سازی شده است.

فتحی گفت :تاکنون 330 دستگاه چادر، 22 هزار تخته پتو، 580 تخته موکت، 20 هزار کیلوگرم نایلون پوششی و انواع مواد غذایی بین آسیب دیدگان ناشی از سیل توزیع شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور افزود: در استان کرمان نیز 15 شهرستان متاثر از بارندگی شده اند که بوسیله 64 تیم عملیاتی در 65 شهر و روستا در حال امدادرسانی هستیم .
وی تاکید کرد: کادر پروازی در استان کرمان نیز در حالت آماده باش قرار دارد و در صورتی که وضعیت جوی مناسب باشد عملیات ارزیابی میدانی را در مناطق صعب العبور انجام خواهد داد.

فتحی گفت با هشدار به موقع هواشناسی و با هماهنگی دستگاه های مربوط ، از بسیاری صدمات احتمالی ناشی از سیلاب جلوگیری شده است .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.