سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

شهرضا در بین 10 کاندیدای شهر کتاب امسال کشور

فرماندار شهرضا گفت: شهرضا با وجود تمام مشکلات اجتماعی و اقتصادی در بین 10 کاندیدای شهر کتاب امسال کشور قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی در شورای فرهنگی اجتماعی شهرضا با بیان اینکه تهدیدها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت: موضوعات مطرح‌ شده در زمینه آسیب‌های اجتماعی باید به سمت آسیب‌شناسی و بررسی دقیق پیش رود.

وی با اشاره به لزوم افزایش آمار مقایسه‌ای بین آسیب‌های موجود در شهرستان با سایر نقاط و یا گذشته، افزود: آیا اگر در زمینه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی اقدامی صورت نمی‌گرفت، وضعیت ما بدتر از وضع موجود نبود؟

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی خود مردم باید درگیر بشوند، خاطرنشان کرد: در برخی معضلات نمی‌توان به‌ تنهایی کارکرد، بلکه باید اجتماع در برطرف کردن آن وارد صحنه شود.

گلابی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی در زمینه ایجاد اتاق فکر شهرستانی در زمینه معضلات شهرستان، گفت: تنها ایجاد اتاق فکر برطرف‌ کننده مسائل نیست، بلکه ما به پلن‌سازی و تقسیم‌ کار در این زمینه نیز نیازمند هستیم.

وی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی اقدامات انجام‌ شده، اذعان کرد: اگر اقداماتی انجام‌ شده و دیده نشده، شاید به دلیل مؤثر نبودن تبلیغات بوده است و اگر در این زمینه اثری دیده نمی‌شود به علت زیاد بودن شدت آسیب مقابل ما یا مؤثر واقع نشدن آموزش‌های ارائه شده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه بخشی از مشکلات مواد مخدر از دسترس ما خارج است، تصریح کرد: قسمت اعظمی از مواد مخدر سیاه خارج از کشور ما تولید می‌شود و از مرزهای شرقی یا دریا و غیره وارد می‌شود، اما پس از گذشت تا مسافتی بالغ بر 1000 کیلومتر ما در ایستگاه شهید امامی شهرضا جلوی آن را می‌گیریم.

وی با اشاره به مخالفت‌ها برای ایجاد دفتر طلاق در شهرضا، تصریح کرد: بالغ بر 20 ماه است که برای ایجاد یک دفتر طلاق در شهرضا برای توانایی بررسی میزان طلاق شهرستان یا جلوگیری از موارد کوچک تلاش کرده‌ایم اما هنوز عده‌ای می‌گویند، چون در این عمل در بحث مفاسد اجتماعی، یک رابطه عرضه و تقاضا وجود دارد تا زمانی که تقاضای این مسائل در بین برخی از جوانان وجود دارد، عرضه آن نیز وجود خواهد داشت.

گلابی با انتقاد از دیدگاهی که همه مفاسد اقتصادی را به مشکلات اقتصادی مربوط می‌داند، تصریح کرد: قسمتی از آمار بیکاری شهرستان مربوط به نیروهای وارد شده به شهرستان و غیر ساکن است که از آمار بیکاری کشوری نیز کم‌تر است؛ کاهش آمار خودکشی و طلاق با وجود همین آمارها اتفاق افتاده است.

وی افزود: شهرضا با وجود تمام این مشکلات جزو 10 کاندیدای شهر کتاب امسال شده و در این زمینه در سال جاری بالغ بر 50 عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در زمینه سفال، خاطرنشان کرد: در این زمینه مرکز فنی و حرفه‌ای خود را مجهز کردیم تا به‌ صورت رایگان طراحی سفال را آموزش دهند و تمامی محصولات تولیدی را نیز خریداری می‌کنیم، اما تنها 15 نفر خانم در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اتاق فکر نباید به عضویت اعضا محدود شود، عنوان کرد: این اتاق فکر باید دارای کارشناس روان‌شناس، مسائل اقتصادی و اوقات فراغت باشد و در سطح شهرستان نیز ذی‌نفوذ باشد تا بتوان به‌ عنوان نخستین قدم یک دفتر طلاق در شهرستان ایجاد کند.

گلابی در پایان گفت: در زمینه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر اقدامات مهمی را برای نخستین بار در سطح کشور انجام داده‌ایم.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.