سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

نمایش گذشته جغرافیایی استان در موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی در خراسان جنوبی،گذشته جغرافیایی استان را به نمایش گذاشته است.

جمهوری، پژوهشگر و مجموعه دارا فسیل استان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:موزه تاریخ طبیعی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی در بهمن ماه سال جاری بار دیگر در خانه فروتنی  افتتاح شد.

وی افزود: این مجموعه در سال های 84-83 در باغ شوکت آباد تأسیس شده که بعد از مدتی بنا به دلایلی تعطیل شده بود و بار دیگر با همکاری میراث فرهنگی افتتاح شد.

پژوهشگر و مجموعه دار فسیل استان گفت: این مجموعه از فسیل ها را طی تلاش های 28 ساله جمع آوری کرده ام و امروز در معرض دید عموم می گذارم زیرا که گذشته جغرافیایی استان را به خوبی نشان می دهد.

جمهوری افزود: این موزه در دو بخش حیات وحش و فسیل مشغول به کار است که بیشتر فسیل های موزه مربوط به خراسان جنوبی از محدوده ی شهرستان زابل تا بجستان است.

وی گفت: در بخش فسیل‌ها، فسیل های مختلفی از شاخه‌های اسفنج‌ها، مرجان‌ها، نرم‌تنان، خارتنان، بندپایان، بازوپایان و میکروفسیل‌ها و نیز تعدادی فسیل‌های گیاهی و در بخش حیات وحش گونه های تاکسیدر شده از حیوانات بومی و غیر بومی در قالب دو مجموعه پرندگان و پستانداران در دو بخش کوهستانی و بیابانی و آبی و تالابی به نمایش گذاشته شده است.

پژوهشگر و مجموعه دار فسیل استان افزود: این موزه همه روزه از ساعت 9 تا 12 دایر است و می تواند محل خوبی برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی باشد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.