پروژه راسته بازار صنایع دستی شهرستان بیرجند در ایام مبارک دهه فجر افتتاح می شود.

فولادی،رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:طی مذاکرات و پیگیری های صورت گرفته با امور بانوان فرمانداری و اداره میراث فرهنگی شهرستان بیرجند، راسته بازار صنایع دستی با اهداف حمایت و مشارکت در امر فروش و خدمات تولیدی صنایع دستی و بستر سازی اشتغال، به ویژه بانوان با در نظر گرفتن 5 غرفه فروش در بنای تاریخی اعتمادی نیا راه اندازی می شود.

وی افزود: سه غرفه فروش طی یک تفاهم نامه به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی اداره های کمیته امداد،بهزیستی و تشکل کسب و کارهای خانگی و دو غرفه فروش به هنرمندان اداره میراث فرهنگی شهرستان بیرجند در قالب شرکت تعاونی واگذار می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند گفت:خانه تاریخی اعتمادی نیا از بناهای دوره قاجاریه در بافت قدیم بوده که یکی از منحصر به فردترین شاخصه های این بنا، قابلیت دسترسی از سه معبر در سه ضلع مختلف است .

فولادی افزود: این بنا در سال 1380 با شماره 4665 توسط اداره کل میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در حال حاضر نیز طبقه دوم بنا موزه مشارکتی مردم شناسی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.