سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

معدوم سازی طیور بومی روستای دهنو میلاس

طیور بومی روستای دهنو میلاس شهرستان لردگان به علت شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان معدوم شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان لردگان گفت: در پی مشاهده مورد مشکوک تلفات پرندگان در روستای دهنو میلاس و نتیجه آزمایشات مثبت مبنی بر شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، طیور بومی این روستا معدوم شد.

محمدجان جلیل پور افزود: یک هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی و خانگی این روستا روز گذشته سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵ در ۵ ترانشه استاندارد به صورت بهداشتی دفن و سپس محل نگهداری آنها ضد عفونی گردید.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی روستای دهنو میلاس آموزش‌های تخصصی و نحوه پیشگیری از این بیماری را فرا گرفتند.

دهنو میلاس روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری است.
 
گفتنی است: پیش از این ۶ کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد که شامل روستاهای حیدری و شیخ شبان در شهرستان بن، گرمدره در شهرستان سامان، خراجی و دورک اناری در شهرستان کیار و شهر هفشجان در شهرستان شهرکرد می‌باشد.

در چند روز اخیر لاشه یک بهله عقاب وحشی مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز در منطقه فناوران شهرکرد مشاهده گردید.

آنفلوآنزای (آنفولانزا) فوق حاد از مهم‌ترین بیماری‌های طیور و یک بیماری تنفسی ویروسی مشترک انسان و پرندگان با علایم سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا، علایم تنفسی حاد، بی حالی شدید، پژمردگی، دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دانه، افت ناگهانی تولید تخم مرغ روزانه و انتشار ناگهانی در گله است.

انتهای پیام/خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.