سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

طرح تربیت حافظان قرآن کریم درسمنان

قریب به یک هزارو147 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان سمنان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛  
حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی‌فردرئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان اجرای این برنامه‌ها را در لبیک به منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص حفظ کلام وحی ارزیابی و گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در پنج سال اخیر با استقبال چشمگیر مردم و به‌ویژه نسل جوان و انقلابی روبرو بوده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی‌فرد با بیان اینکه این طرح فضا را برای جهش و عمق‌بخشی در فعالیت‌های قرآنی فراهم کرده است، افزود: 771 نفر از این فعالان قرآنی در بخش حفظ ترتیبی که دربرگیرنده حافظان از یک جزء تا حافظان کل قرآن است شرکت و 376 حافظ نیز در بخش موضوعی که دربرگیرنده حفظ منتخبی از قرآن مجید است شرکت می‌کنند.
 
وی به استقبال بانوان سمنانی دراین طرح اشاره داشت و اظهارداشت: از مجموع بیش از یک‌هزار و 140 حافظ شرکت‌کننده 684 نفر خواهر و 463 نفر نیز از برادران هستند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان از عدم محدودیت سنی در این طرح به‌عنوان یک نقطه مثبت و جذابیت این طرح ملی نام برد و افزود: خوشبختانه در این طرح این امکان فراهم شده که هر کس با هر شرایط سنی در این مسابقات معتبر و دوره‌های آموزشی آن شرکت کند در واقع از افراد 7ساله تا 70 ساله به بالا هم می‌توانند در این طرح از برکات و معنویات کلام وحیانی بهره‌مند شوند.
 
سلیمانی‌فرد با بیان اینکه همه دوره‌های آموزشی این طرح به‌صورت رایگان است گفت: مربیان این طرح از توانمندی‌های علمی و آموزشی لازم برخوردارند و همه آنها در دوره‌های تخصصی و تکمیلی قرارگاه حفظ اوقاف و امور خیریه در قم شرکت و مدرک تدریس دریافت کردند.
 
وی از اعزام 20 مربی سمنانی به قرارگاه حفظ اوقاف در قم در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: تاپایان سال نیز 10 مربی دیگر برای تمیل دوره‌های خود به این قرارگاه اعزام می‌شوند.
 
سلیمانی فرد با بیان اینکه آزمون کتبی این طرح 28 بهمن در امامزاده یحیی(علیه السلام) برگزار می‌شود تصریح کرد: یک آزمون ویژه نیز همزمان با این آزمون در ندامتگاه سمنان برگزار که زندانیان حافظ در آن شرکت می‌کنند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان به استقبال زندانیان ندامتگاه سمنان از این طرح اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر حافظان یک، سه، پنج جزء و بیشتر نیز در بین نادمین وجود دارند که از طریق این طرح به ساحت نورانی قرآن ورود کردند اضافه کرد: هر ساله افراد مختلفی در طرح شرکت میکنند و در طرح تربین حافظان امسال نیز 30 نادم این زندان در آزمون های کتبی و شفاهی حضور می یابند.
 
 انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.