سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ایجاد مجموعه 1000 تنی پذیرش و پردازش پسماند در مشهد

در شهر مشهد به طور میانگین روزانه 1800 تا 2000 تن زباله تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خلیل الله کاظمی معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: از این میزان 1200 تن روزانه در محور 35 کیلومتری مشهد در مسیر جاده میامی، دفن می‌شود که با توجه به مطالعات و اقدامات کارشناسی این محل تا سال 1408 گنجایش زباله‌های روزانه شهر مشهد را دارد.

وی تصریح کرد: در کنار آن روزانه 22 تن زباله بیمارستانی نیز جمع‌آوری و دفن می‌شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه زباله‌ها در یک دسته‌بندی کلی شامل زباله‌های تر و خشک هستند گفت: از زباله‌های تر می‌توان به پوست میوه، سبزیجات و پسماندهای فضای سبز اشاره کرد و از زباله‌های خشک و فسادپذیر نیز می‌توان به انواع فلزات، پلاستیک، پارچه، شیشه، چوب و کاغذ نام برد.

کاظمی درخصوص راه‌اندازی سایت شماره 2 مدیریت پسماند گفت: کل مساحت سایت 494 هکتار است که 30 هکتار آن به صنایع بازیافت مواد و انرژی اختصاص یافته و 44 هکتار نیز تبدیل به فضای سبز شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا اولین واحد صنعتی این مجموعه با ظرفیت پذیرش و پردازش روزانه هزار تن زباله و با مساحتی به وسعت 5500 مترمربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: این سالن پذیرش و پردازش زباله با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و استفاده از توانمندی‌های مهندسان ایرانی ساخته شده است.

کاظمی گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال احداث شده تا دفن زباله کمتر و پسماندها بیشتر بازیافت شود.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.