سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات گسترده مخالفان و موافقان رئیس جمهور کره جنوبی در سئول

موافقان و مخالفان استیضاح رئیس جمهور کره جنوبی در سئول به تظاهرات پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، در ادامه ناآرامی های سیاسی در کره جنوبی صدها هزار نفر از مخالفان و موافقان «پارک گون هه»، رئیس جمهور این کشور، روز شنبه در خیابان های سئول به تظاهرات پرداختند.

رسوایی و فساد مالی پارک موجب شد مردم این کشور در تظاهرات گسترده هفتگی اعتراض خود را نشان دهند. در نتیجه پارک در ماه دسامبر از سوی پارلمان کره جنوبی استیضاح شد.

در حال حاضر، دادگاه قانون اساسی در سئول در حال بررسی تایید یا رد این استیضاح است. در صورت تایید استیضاح پارک، انتخابات جدیدی برای تعیین رئیس جمهور بعدی برگزار خواهد شد؛ در غیر این صورت، پارک دوره ریاست جمهوری 5 ساله خود را ادامه خواهد داد.

این در حالی است که موافقان پارک گون هه، که تعدادشان به 50 هزار نفر می رسید، تظاهراتی را در حمایت از رئیس جمهور این کشور در سئول برپا کردند. تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این تظاهرات را افراد مسن تشکیل می دادند. آنها معتقدند استیضاح رئیس جمهور این کشور اقدامی از سوی چپ‌گرایان طرفدار کره شمالی است و از دادگاه خواستند پارک را به قدرت بازگرداند.

این درحالی است که مخالفان پارک، که تعدادشان بیش از 500 هزار نفر بود، نیز در تظاهرات خود در روز شنبه خواستار تایید استیضاح رئیس جمهور کره جنوبی از سوی دادگاه شدند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.