وکلای پارک گون-هه اعلام کردند یکی از قضات در روند طرح پرسش از شاهدان، جانبداری کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، وکلای پرونده فساد مالی "پارک گون-هه" – رئیس جمهور در تعلیق کره جنوبی – یکی از قضات این پرونده را به جانبداری در بررسی وضعیت استیضاح وی متهم کرده و از وی درخواست کردند قضاوت را به عهده فرد دیگری بگذارد.

این در حالی است که دادگاه عالی کره جنوبی این در خواست را رد کرده است و نارضایتی وکلایی که معتقدند رای پارلمان به استیضاح پارک گون-هه وجاهت قانونی ندارد را برانگیخته است.

وکلای رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کردند "کانگ ایل-ون" -- یک نفر از 8 قاضی دادگاه عالی – در طرح پرسش از شاهدان، جانبداری کرده و مستندات مشکوکی را ارائه داده است.

یکی از وکلای پارک گون-هه در جلسه روز چهارشنبه دادگاه گفت: "در صورتی که این قاضی در این پرونده حضور داشته باشد، به بی‌طرفی این محاکمه لطمه وارد خواهد شد. به همین دلیل، درخواست ما این است که وی در این پرونده فعالیتی نداشته باشد."

در چند ماه گذشته، تنش‌های سیاسی در کره جنوبی بالا گرفته است. رئیس جمهور این کشور به همدستی با دوست خود برای اعمال فشار به شرکت‌های بزرگ به منظور کمک مالی به دو بنیاد خیریه وابسته به خود متهم شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار