سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

انتقاد لاله افتخاری از بی‌توجهی به فیلم‌های انقلابی و ارزشی در جشنواره فجر

نماینده سابق مجلس گفت: آنچه که امروز در جشنواره فیلم فجر شاهد هستیم بی‌توجهی به فیلم‌های انقلابی و دفاع مقدس است.

لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارحوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛با انتقاد از بی‌توجهی به فیلم‌های انقلابی و ارزشی اظهار داشت: آنچه که امروز در جشنواره فیلم فجر شاهد هستیم بی‌توجهی به فیلم‌های انقلابی و دفاع مقدس است. در واقع اینگونه فیلم‌ها جایگاهی برایشان در نظر گرفته نمی‌شود، به همین دلیل تعدادی از فرزندان شهدا هم در جشنواره فیلم مقاومت گلایه‌هایی نسبت به این موضوع داشتند.

وی ادامه داد: معمولا در دوره‌های گذشته هم جشنواره فیلم فجر اهمیتی به فیلم‌های ارزشی و دفاع مقدسی نمی‌دادند و این موضوع تازگی ندارد اما این مسئله در این دوره بسیار مشهود است تا جایی که اعتراض رسانه‌ها و هنرمندان را برانگیخت.

افتخاری درباره تولیدات فیلم‌های ارزشی و انقلابی تصریح کرد: متاسفانه در تولیدات اینگونه فیلم‌ها هم کم کاری شده اما آنچه را هم که تولید می‌کنیم ارزشش را نمی‌دانیم و نسبت به آن بی‌توجهیم. به نظرم باید برای تولید و ارزش‌گذاری فیلم‌های دفاع مقدسی هدف گذاری و برنامه‌ریزی کنند.

وی در پایان نسبت به اخبار دو تابعیتی داوران فیلم فجر اظهار داشت: من هم در همین حد می‌دانم که یکی از ایراداتی که به جشنواره فیلم فجر وارد شده همین موضوع دو تابعیتی داوران و حذف برخی از فیلم‌هاست.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.