سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صنعت خودروسازی حال خوبی ندارد

یک کارشناس اقتصادی گفت: درحال حاضر صنعت خودروسازی از وضعیت مطلوبی برخودار نیست.

غلامحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه وضعیت خودروسازی و دیگر صنایع در دوران پسابرجام مثبت یا منفی خواهد بود، افزود: درحال حاضر صنعت خودروسازی از وضعیت مطلوبی برخودار نیست این درحالی است که خودرو تولید شده نیز استاندارد های لازم را ندارند.

وی ادامه داد: پسابرجام، تاثیر زیادی بر صنایع نداشته زیرا یکی از مسائل و مشکلات ما ارتباطات بین المللی است و نگاه شراکتی به اقتصاد ایران وجود ندارد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با بیان اینکه در جهت خودکفایی صنعت خودروسازی بعد از پسابرجام، هیچ اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: متاسفانه یکی از دغدغه های اقتصادی، کمبود نقدینگی و بدهی های درکشور است که مانع از اقدامات اثربخش می شود.

طاهری در ادامه یادآورشد: مردم در سال های گذشته در صنعت خودروسازی سرمایه گذاری داشتند و شرکت های خارجی هم از این فرصت استفاده بهینه می کردند و در صنعت خودوسازی سرمایه گذاری می کردند اما در چندسال اخیر به دلیلی نوسانات بازار خوددو افراد تمایلی به سرمایه گذاری ندارند و همین امر موجب شده این صنعت از رشد بازماند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه ابراز امیدواری کرد که مسئولان ذیربط می توانند با برنامه ریزی های مناسب در جهت رفع این صنایع اقدام کنند تا بتوانند در جهت شکوفایی قدم بردارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
ده سال دیگه که ماشینای بنزینی از رده خارج میشن و پیل سوختیا و هیبریدیا جاشونو میگیرن بدترم میشه
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
وقتی ماشینای بنزینی تا ده سال دیگه تو دنیا جم میشن و ماشینای پیل سوختی و هیبریدی جاشونو میگیرن چرا باس اینقد خرج خودروسازا کنیم حداقل اگه خودرو برقی بزنن جای امیدواری هس
هوشیار
۱۲:۲۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام.بهتره این صنعت رو تو ایران حذف کنید و الکی پول خرج این دو مونتاژگر نکنید.چون واقعا ما داریم با ماشین های دوران دقیانوس سواری میکنیم.کدوم ایمنی و امکانات با این قیمتای الکی گرون