سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام شهیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بنیاد شهید از اختیارات قانونی در قبال خانواده شهدای خدمت برخوردار نیست/ در صورت تصویب قوانین لازم آماده ارایه خدمات به این خانواده‌ها هستیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تأمین معیشت خانواده‌های شهدای خدمت با سازمان متبوع آن هاست.

حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران مانند سایر دستگاه‌های اجرایی دیگر بر حسب قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مصوب هیئت وزیران نسبت به ارایه خدمات به جامعه هدف خود اقدام می‌کند که بر اساس آخرین اصلاحات قانون اساسنامه بنیاد شهید، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و آیین‌نامه تعیین و احراز مصادیق شهید و ایثارگر، در حال حاضر خانواده‌های شهدایی که در مناطق جنگی و یا درگیری با اشرار به شهادت رسیده‌اند به صورت قانونی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در مورد مأموران سازمان‌های مختلف که برای عملیات امداد و نجات در حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و غیره اقدام به فعالیت‌های ایثارگرانه برای نجات هموطنان خود می‌کنند و در این راه جان خود را از دست می‌دهند نیز قانونگذار تکلیف قانونی و مرجع مشخصی را برای ارایه خدمات به خانواده‌های آن‌ها تعیین نکرده و بدین ترتیب بنیاد شهید و امور ایثارگران فاقد اختیارات قانونی لازم برای ارایه خدمت به خانواده‌های این افراد است.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه بنیاد شهید شهدای آتش نشان را شهید خدمت می داند، اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران این آمادگی را دارد که هر زمان مراجع قانونگذار تکلیفی در این زمینه برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های این افراد توسط بنیاد تعیین کند، همانند سایر خانواده‌های شهدا و ایثارگر با تمام توان و ظرفیت نسبت به آنان خدمت رسانی کند.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه پیشنهاد تدفین شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو در جوار شهدای منا و مدافعان حرم از سوی بنیاد مطرح شد، بیان داشت: پس از جنگ تحمیلی تاکنون قانونی در این زمینه تصویب نشده و افرادی که در راه نظام خدمت کرده و به شهادت می‌رسند را به عنوان شهید قبول داریم و حتی در قطعه شهدا به خاک سپرده می‌شوند اما تأمین زندگی خانواده آن‌ها برعهده اداره و سازمان مربوطه و متبوع آن ها است.

وی در پایان در خصوص وضعیت راهداری که به تازگی در حادثه سقوط بهمن جان خود را از دست داد، گفت: موافقت برای تدفین پیکر این فرد در قطعه شهدا از سوی بنیاد شهید اعلام شد اما وضعیت معیشتی و حقوق خانواده وی طبق قانون بر عهده اداره مربوطه است، همچنین محیط بانانی که در حین خدمت کشته می‌شوند نیز به عنوان شهید شناخته شده و تأمین معیشت آن‌ها با سازمان محیط زیست است و طبق قانون محیط‌بانی که در درگیری با اشرار کشته شوند، تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
۱۱:۰۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
هرکس برای حفظ جان، مال، آبرو، ناموس، وطن و اعتقاداتش جانفشانی کند شهید است. شهدا از جان و مال و ناموس و وطن محافظت کردند. چه فرقی بین شهید در جبهه با شهید حین خدمت است؟ هر دو جهادگر هستند. هر دو مدافع جان و مال مردم هستند.
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
بندهازجانبازانجنگتحمیلی30درصدهستم فرزندانم باتحصیلاتدانشگاهی عالی بیکارهستند هیچ کمکی ازطرفبنیادنمی شود علت چیه متاسفانه دردولت اقای روحانی جلوی استخدام ایثارگران گرفته شده
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
بله. بسیار عالی