سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی فنی بازی رو گذشته ایرانجوان در بوشهر

ایرانجوان بوشهر در آوردگاه بیست و سوم لیگ دسته اول مقابل گل گهر سیرجان تیم سوم جدول قرار گرفت و به یک امتیاز بازی خانگی بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در این یادداشت به نقد و بررسی یک روز پر فراز و نشیب برای شاگردان سعید مفتخر می پردازیم که هفته هاست فوتبال خوبی را به نمایش میگذراند اما به آنچه لیاقتش را دارند به لحاظ امتیازی نمی رسند. اشکال کار کجاست؟ باید به دنبال مقصر گشت! بازنگری بازی عصر دوشنبه چند نکته را به تیم مفتخر یادآوری می کند و البته تجربه جدید در راه مربی گری سرمربی ایرانجوان...
 
در بازی مقابل گل گهر سیرجان تیمی که هفته هاست در میان مدعیان جدول قرار دارد، ایرانجوان با سیستم و البته ترکیبی دست خورده نسبت به بازی های گذشته به میدان آمد، بازی بدون مهاجم هدف و به عبارتی فوتبالی تر شماره 9 در فوتبال اولین سردرگمی مفتخر و تیمش بود. اگر روزی اسپانیا بدون مهاجم هدف فوتبال دنیا را تسخیر کرد و خیلی ها را شگفت زده،د لیل داشت و آنهم حضور بازیکنانی که ابزار سیبیلوی خونسرد روی نیمکت اسپانیا دل بوسکه بودند اما در فوتبال بازی بدون مهاجم هدف و ساده تر بگوییم 4،2،4 و حتی سیستم 4،6 ریسک بزرگی است که تیم بوشهری در هفته بیست و سوم لیگ یک آن را تجربه کرد.
 
به 20 دقیقه ابتدایی بازی ایرانجوان مقابل گل گهر توجه کنید، مهمان توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت هرچند که موقعیتی ایجاد نکرد! قرار گرفتن علی دهقان در خط حمله ایرانجوان عجیب ترین اتفاق ترکیب ابتدایی ایرانجوان بود، این بازیکن که هفته گذشته و در مقابل ملوان دفاع راست به میدان رفته بود به یک باره در نقش یکی از مهاجمان و عناصر هجومی تیمش به میدان آمد تا سردرگمی تاکتیکی برای این بازی به چشم بیاید.
 
به نظر میرسید از دوندگی این بازیکن برای استفاده بازیکنانی نظیر قائدی، اسلامی و گشنی باشد که این حربه تاکتیکی نه تنها کارساز نشد بلکه خیال مدافعین کند اما بلند زن گل گهر راحت گردید! اینکه یک بازیکن در طول دو بازی دو پست کاملا متفاوت را تجربه کند در حالی که هفته ها در میانه میدان به بازی گرفته شده، جای تعجب دارد!
 
در این میان بازی دادن مهدی طاهری در پست غیر تخصصی او در بازی های متعدد هم جای سوال دارد؟ طاهری که ذاتا یک مدافع وسط نشان داده، در دفاع چپ و راست به بازی گرفته می شود تا کارآیی او پایین بیاید،در فوتبال رقابت یک اصل است که نمیتوان آن را کتمان کرد. اگر مفتخر به دو مدافع میانی خود موجی و تهمورثی اعتقاد دارد، دلیلی ندارد برای بازی دادن به نفر سوم که طاهری است در پست های غیر تخصصی مصمم باشد.
 
تیم سعید مفتخر حالا تیمی قابل احترام است که هر تیمی را در لاک دفاعی میبرد اما به راحتی به گل نمی رسد و این خبر خوبی نیست. عدم تمرکز قائدی جوان که هفته هاست عطش گلزنی دارد اما در زدن ضربات آخر موفق نیست و البته نکته ای که می تواند برای ایرانجوان یک هشدار باشد! نماینده شهر بوشهر در لیگ یک متکی به سیزده الی چهارده بازیکن شده که بدون تعارف اتفاق خوبی نیست. سرمربی جوان ایرانجوان که کم کم در دیگ جوشان و پر از استرس لیگ دسته اول تجربیات خوبی کسب کرده و نشان داده آینده ای برای مربی گری در بوشهر است، باید تیمش را در استفاده از همه نیروهایش رونق بیشتری دهد. ایرانجوان جوانانی دارد که کمتر به بازی گرفته می شوند و این در حالی است که از برخی بازیکنان داخل زمین بهتر نباشند بد تر هم نیستند!
 
ایرانجوان شاداب فوتبال بازی میکند،صادق گشنی نقش یک پلی میکر و طراح را به خوبی ایفا اجرا کرده و حتی گاهی با دوندگی های بی امان خود در نقش یک هافبک دفاعی هم حاضر می شود.وجود حق دوست و شوشتری باید آزادی عمل را برای گشنی حالا دیگر باتجربه ایرانجوان را بیشتر کند.شماره 16 ایرانجوان اراده کند در هر جای زمین خطا میگیرد و ارسالهایش هم حالا بوی گل میدهد و  از اتفاقات مثبت این هفته های ایرانجوان است.
 
سعید ابراهیم پور درون دروازه ایرانجوان غیر قابل پیش بینی دیده ایم، او یک روز آنقدر خوب است که کاندیدای بهترین بازیکن زمین است و روز دیگر اشتباهات مرگبارش امتیاز را از ایرانجوان میگیرد. شاید در تعطیلات نیم فصل گرفتن یک دروازبان برای ایرانجوان از نان شب هم واجب تر بود تا شماره یک ایرانجوان یک رقیب خوب داشته باشد ،نکته ای که در فوتبال امری طبیعی است. راستی در این میان نقش گلر دوم چیست؟! توانایی و کارنامه قابل محک زدن هست؟
 
بعد از گل حسین موجی ،ایرانجوان حرفه ای بازی نکرد تا تیم 10 نفره مهمان به خود اجازه دهد برای رسیدن به گل ،دست به حمله بزند. در آن دقایق شاید حضور یک مدافع بلند زن مانند مشایخ، ایرانجوان را به سه امتیاز بازی نزدیک میکرد.تساوی مقابل گل گهر مدعی صعود برای ایرانجوانی که برای هر سفرش باید کلی به در و دیوار بزند تا راهی سفر شود، بد نیست اما این ایرانجوان لیاقت حضور در پله های تک رقمی جدول را دارد.
 
واقعیت را نمیشود کتمان کرد، تیم بوشهری آنقدر مشکل مالی دارد که تا همین جای کار هم باید به احترام بازیکنانش که کمترین دریافتی را داشته اند، ایستاده دست زد اما در فوتبال که بازی اشتباهات است گاهی باید درس گرفت تا به موفقیت رسید.

انتهای پیام /پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.