سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

مشاکت مردم و شهرداری در توسعه شهر

شهرداری اصفهان، از سال 94 تا کنون بیش از 1000 میلیارد تومان در بخش قرارداد مشارکتی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی منعقد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مهم ترین راه حل برون رفت از معضلات شهری، واگذاری امور به مردم و کاهش تصدی گری دولتی است گفت: شهرداری اصفهان به عنوان نماینده حوزه اجتماعی و فرهنگی در سه سال گذشته به سوی مشارکت مردم در طرح های مهم توسعه شهری رفته است.

قاسم زاده افزود: واگذاری امور به شهروندان از احداث مجموعه های فرهنگی ورزشی و تفریحی آغاز شده و تا اداره این مجموعه ها به دست خودشان ادامه می یابد و شهرداری به عنوان یک تسهیل گر به افزایش حضور مردم در این عرصه کمک می کند.

قائم مقام معاون فرهنگی شهرداری هم با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در فضاهای فرهنگی با نگاه اقتصادی و مطالعات انجام شده به بخش های مختلفی تقسیم می شودگفت: 5 فضای تفریحی ورزشی مخصوص بانوان، 31 طرح ورزشی، 9 مجموعه فرهنگی تفریحی مانند پردیس های چند منظوره از جمله طرح هایی هستند که با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهر اصفهان انجام شده و یا در حال اجراست.

برهانی افزود: حوزه های اصلی قراردادهای مشارکتی در بخش هایی چون "طرح های متداول" مانند مجموعه های تجاری اداری و مسکونی، "طرح های گردشگری" مانند شهربازی ها و هتل ها و "طرح های خدمات شهری" مانند پمپ بنزین های کوچک سطح شهر و "حوزه بهداشت و درمان" مانند طرح شهرک سلامت می باشد.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه فعالیت قراردادای مشارکتی که در شهرداری تدوین شده به تصویب شورای شهر رسیده و اجرای آن در اختیار شهرداری قرار گرفته است بیان کرد: هزینه اولیه سرمایه گذاری تنها در بخش ورزشی بیش از 110 میلیارد تومان برآورد شده است که با سیاست کارآفرینی ورزشی انجام می شود و براساس پیش بینی های انجام شده در نظر داریم تا سال 1400 میزان قراردادهای مشارکتی شهرداری در بخش های مختف از حجم بودجه شهرداری بیشتر شود.




انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.