سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال پکن از پیشنهاد وزیر دفاع جدید آمریکا برای حل بحران دریای جنوبی چین

پکن از راه حل دیپلماتیک "جیمز متیس" برای حل مسئله مالکیت دریای جنوبی چین استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، چین روز دوشنبه از پیشنهاد «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا برای در اولویت قرار دادن دیپلماسی به منظور حل بحران دریای جنوبی چین استقبال کرد.

متیس روز شنبه در توکیو، چین را به دلیل مخدوش کردن اعتماد کشورهای منطقه سرزنش کرد. اما بر لزوم حل شدن مسئله مالکیت دریای جنوبی چین با تکیه بر دیپلماسی و همچنین اجتناب از درگیری نظامی نیز تاکید کرد.

تحلیلگران پیش از این اعلام کرده بودند سخنان دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- نشان می‌دهد دولت وی گزینه‌های نظامی و حتی محاصره دریایی را برای مقابله با چین در امور مربوط به مالکیت دریای جنوبی چین انتخاب می‌کند؛ اما  متیس این گزینه‌ها را تقریباً بلا استفاده اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک جلسه مطبوعاتی به خبرنگاران گفت شایسته است که بر پیشنهاد متیس برای حل مشکل دریای جنوبی چین با استفاده از دیپلماسی تأکید کنیم و به نظر می‌رسد شرایط در حال عادی‌سازی است.

این سخنگو در این خصوص گفت: «این رویکرد با منافع مشترک چین و دیگر کشورهای منطقه مطابقت دارد. امیدواریم کشورهای خارج از منطقه نیز به خواست و منافع کشورهای واقع در منطقه احترام بگذارند.

چین ادعای مالکیت بخش اعظمی از دریای جنوبی چین را مطرح می‌کند. این در حالیست که تایوان، مالزی، ویتنام، فیلیپین و برونئی نیز ادعای مالکیت بخش‌هایی از آن را مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.