جیمز متیس قصد دارد در اولین سفر خارجی خود هفته آینده به سئول و توکیو سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، "جیمز متیس" – وزیر دفاع آمریکا – نخستین سفر رسمی خود را برای هفته آینده به مقصد ژاپن و کره جنوبی برنامه ریزی کرده است. سفر وی می‌تواند این متحدان را تقویت کند و پیامی به چین برساند.

"جف دیویس" – یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا – گفت این سفر چهار روزه بر تعهد آمریکا به متحدان دیرینه این کشور تاکید خواهد کرد. وی از کره جنوبی و ژاپن به عنوان "دو متحد مهم آمریکا" یاد کرد.

سفر متیس به این دو کشور و دیدار وی با همتایانش در هر کدام از این کشورها در حالی است که پرسش‌های بسیاری درباره تعهد دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – به این اتحادها مطرح شده است.

نگرش‌های ترامپ درباره روابط آمریکا با ژاپن و کره جنوبی در رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 چندان مثبت نبود. وی گفته بود توکیو و سئول باید هزینه‌های بیشتری در قبال نیروهای آمریکایی که در این دو کشور مستقر هستند، بپردازند.

تخمین زده می‌شود 50 هزار نیروی آمریکایی در ژاپن و 28 هزار در کره جنوبی حضور داشته باشند.

سفر آینده متیس می‌تواند به منظور کاهش این نگرانی‌ها تلقی شود. وی در اظهاراتش خطاب به متحدان آمریکا در ناتو نیز چنین لحنی را اتخاذ کرد. به نظر می‌رسد وی همچنین در ماه جاری میلادی در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو نیز شرکت کند.

حال، وزیر دفاع آمریکا می‌تواند با این اقدام، پیامی به چین و کره شمالی برساند. "رکس تیلرسون" – گزینه ترامپ برای وزارت خارجه آمریکا – در مسئله ساخت و استفاده نظامی از جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به تندی سخن گفته است. ترامپ نیز گفته است کره شمالی اجازه نخواهد یافت به موشک‌هایی دست یابد که توانایی هدف قراردادن خاک آمریکا را داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار