سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقیقی در جمع خبرنگاران؛

کشفیات میلیاردی کالای قاچاق در سال جاری

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امسال 8 هزار میلیارد کشفیات کالای قاچاق داشتیم که در مقایسه با کل کشفیات سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  حبیب اله حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: در سال 95، 8 هزار میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق داشته‌ایم که در مقایسه با تمام کشفیات سال 94 ، 60 درصد افزایش دیده می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی بیشترین کشفیات را در این زمینه داشته‌اند. جدیت و عزمی که مورد تایید دادستانی کشور بوده است مورد تایید ما نیز می‌باشد اما محدودیت‌های آیین نامه‌ای امحا وجود داشت که باید برطرف و ابلاغ می‌شد.

حقیقی تصریح کرد: از نظر قانونی امروز هیچ محدودیتی برای امحای کالای قاچاق نیست و پس از کشف کالای قاچاق اصل بر امحای آن است. 

وی تاکید کرد: کالای قاچاق نباید پس از ثبت دوباره توزیع شود و این موضوع کاملا غیر قانونی است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در 9 ماهه نخست سال 95 ، 4 برابر سال گذشته امحای کالای قاچاق داشتیم که مبلغی نزدیک به 33 میلیارد تومان هزینه شده است. اولویت مسئله مبارزه با قاچاق مبادی، قبل از مبادی، عرضه و چرخه توزیع است. 

حقیقی در پایان یادآور شد: نقش گمرک در حوزه مبادی بسیار تعیین کننده است که می‌تواند با دستگاه‌های ایکس ری در زمینه قاچاق کالا به ما کمک کند.


انتهای پیام /

برچسب ها: قاچاق ، کالا ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.