سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انصاری در سیصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر:

آیا با امکانات فعلی آتش‌نشانی، توان مقابله با حادثه بزرگتر را داریم؟

عضو شورای شهر تهران گفت: نمی‌دانیم که با وجود امکانات حداقلی آتش‌نشانی می‌توانیم با حوادث بزرگتر مقابله کنیم یا خیر.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلام‌رضا انصاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر امروز( یکشنبه) اظهار داشت: در شهر تهران که سال های سال در خصوص قرارگرفتن آن بر روی گسل زلزله صحبت می‌شود با وجود امکانات حداقلی آتش‌نشانی نمی‌توان گفت می‌شود با حوادث بزرگتر مقابله کرد یا خیر.

وی با اشاره به بحث اعتبارات سازمان آتش‌نشانی، تصریح کرد: وقتی ما حداقل اعتبارات مصوب شده را تخصیص نداده‌ایم، نمی‌توانیم تمام تقصیر ها را بر گردن یک دستگاه بیاندازیم.

انصاری ادامه داد: صحبت از توسعه دستگاه‌های آتش‌نشانی شد اما سوال من این است که آیا امکانات این سازمان نیز متناسب با گسترش ایستگاه‌ها، توسعه داشته یا خیر؟

وی بیان کرد: اگر قرار است کار تخصصی انجام دهیم چه مقدار سطح آموزشی را برای کارکنان و نیروهای این سازمان ارتقا داده‌ایم؟ آیا با 3 ماه آموزش به پرسنل دیپلمه می‌توان گفت که این افراد می توانند از پس انتظارات در زمان بحران برآیند؟

وی افزود: شهردار محترم می‌گوید نیم ساعت قبل از فروریختن ساختمان پلاسکو، به نیروها اعلام تخلیه کرده‌ایم اما با توجه به نیروهای آموزش دیده و تفاوتشان با افراد عادی، یک آتش‌نشان می‌تواند ظرف 3 دقیقه خود را نجات دهد، در حالی که همان طور که در فیلم‌ها مشهود است برخی از آن‌ها از پنجره آویزان شدند و حتی یک تشک نجات نبود که آن‌ها بتوانند جان با ارزش خود را نجات دهند.

انصاری گفت: در بحث تجهیزات سالم، چند درصد آتش نشانان حین عملیات مجهز به بی سیم بوده اند؟ اگر این تجهیزات اندک در اختیارشان بود امروز ما جان 16 آتش نشان فداکار را از دست نمی دادیم.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: آیا ما نمی‌توانستیم با مجهز کردن نیروها به دستگاه‌های کنترل از راه دور، این حادثه را خیلی بهتر مدیریت کنیم؟ سازمان آتش نشانی حتی نقشه ساختمانی که بارها به آن تذکر داده بود را در اختیار گذاشت و ما برای پیدا کردن موتورخانه در تکاپو بوده ایم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.