عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما اعضای شورای شهر نیز در حادثه پلاسکو مقصر هستیم، چراکه حالا بعد از گذشت 4 سال از شهرداری می‌پرسیم که چرا کوتاهی کرده اید؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به بررسی ابعاد گوناگون حادثه پلاسکو اظهار داشت: در وهله اول از شهردار تهران به خاطر حضور در صحن شورا تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه حادثه پلاسکو مشابه حادثه آتش‌سوزی در خیابان جمهوری بوده که پس از 3 سال مجددا در این خیابان رخ داده است، افزود: پس از رخداد حادثه در خیابان جمهوری جلسات زیادی برگزار شد و به طور جدی نیز پیگیر مسائل بودیم اما باز هم حادثه رخ داد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در حادثه جمهوری همان موقع برخی‌ها معتقد بودند که این حادثه مشیت و تقدیر الهی است، تصریح کرد: برخی دیگر نیز از شدت پیگیری گلایه کرده و عنوان می‌کردند که از سایر کارها به دلیل بررسی به حادثه جمهوری وا مانده‌ایم اما اگر همان سیر بررسی‌ها ادامه پیدا می‌کرد به مرور شاهد رخداد حادثه پلاسکو نبودیم.

وی ادامه داد: براساس گزارشی که خود آتش‌نشانی ارائه کرده است، 28 ردیف مربوط به ناوگان خودرویی عملیاتی، نجات و پشتیبانی شده که براساس آن گزارش، 24 مورد از امکانات عملیاتی بین 50 تا 78 درصد کمبود دارند و 8 مورد از تجهیزات نیز اصلا وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: از سال 92 تاکنون، شورای شهر در فاز عمران و سرمایه‌ای 492 میلیارد تومان بودجه برای آتش‌نشانی در نظر گرفته است.

مسجدجامعی با بیان اینکه در مجموع 4 سال از محل عوارض تنها 198 میلیارد تومان به آتش‌نشانی اختصاص داده شده است، گفت: ما اعضای شورای شهر نیز در حادثه پلاسکو مقصر هستیم، چراکه حالا بعد از گذشت 4 سال از شهرداری می‌پرسیم که چرا کوتاهی کرده اید ؟

وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف بود که طرح پیشگیری از آتش‌سوزی و ایمنی در شهر تهران را تدوین کند، تصریح کرد: همچنین ملزم شده که اطلس آسیب‌پذیری شهر تهران از منظر آتش‌سوزی را ارائه کند که تاکنون این امر محقق نشده است.

مسجدجامعی با بیان اینکه چرا بودجه آتش‌نشانی عملیاتی نشده و اگر این میزان بودجه را نیاز نداشتید چرا آن را برای سال بعد تمدید کردید، تاکید کرد: جای سوال است که بعد از گذشت این مدت زمان حالا بودجه آتش‌نشانی، کجا هزینه شده است؟

وی به نحوه مدیریت بحران در حادثه پلاسکو انتقاد کرد و گفت: مدیران پلاسکو خودشان دچار بحران شده بودند و در یک حالت بلاتکلیفی قرار داشتند، به گونه‌ای که هر روز یک فرمانده بحران تعیین می‌کردند، اما جای سوال است که مگر می‌شود فرمانده بحران را تغییر داد؟

مسجدجامعی با بیان اینکه نظم آهنینی بین مدیران وجود نداشته است، تاکید کرد: برخی مشاغل همچون آتش‌نشانی با جان و مال مردم سرکار دارند و باید مدیرانی برای این سازمان‌ها انتخاب شوند که دقیقا به این امر اشراف داشته باشند.

وی با بیان اینکه چندی پیش از افزایش تعداد جانباختگان آتش‌نشانی ابراز نگرانی کردم، گفت: وقتی مدیریت کلان آتش‌نشانی برعهده مدیری غیرآتش‌نشان است و اعتبارات پیش‌بینی نمی‌شود، شاهد فقر شدید امکانات هستیم.

وی گفت: باید بگویم تعداد شهدای آتش نشان در 2 سال اخیر بیش از تعداد شهدای آتش‌نشان تهران در کل 8 سال دفاع مقدس بوده است که این باعث به خطر افتادن امنیت روانی جامعه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار