سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

تولیدات کشاورزی استان به بیش از 4میلیون رسید

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از افزایش یک میلیون تنی میزان تولیدات بخش کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از افزایش یک میلیون تنی میزان تولیدات بخش کشاورزی استان کرمانشاه در 10 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

خسرو شهبازی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به تولید سه میلیون و 600 هزار تنی میزان تولیدات بخش کشاورزی استان در سال گذشته اظهار کرد: در 10 ماهه نخست امسال افزایش یک میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی استان را داشته‌ایم و تولیدات استان به بیش ازچهار میلیون و 600 هزار تن رسیده است.


رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: سال زراعی گذشته میزان تولیدات گندم استان به 968 هزار تن رسید و در مجموع 1380 میلیارد تومان بابت خرید تضمینی به کشاورزان پرداخت شد.

شهبازی با بیان اینکه درسال زراعی گذشته 381 هزار تن جو و 122 هزار تن ذرت در استان کرمانشاه تولید شد، افزود: همچنین سال گذشته 91 هزار تن انواع حبوبات در استان تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه با اشاره به زیر کشت کلزا رفتن4890 هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری، افزود: افزایش سطح زیر کشت پاییزه نخود، چغندر قند و ... در کنار توسعه کشت محصولاتی نظیر زعفران در استان دنبال می‌شود.

شهبازی سپس میزان کل تولیدات دامی سالانه استان را 442 هزار تن اعلام کرد و افزود: بیشترین تولیدات دامی استان به شیر مربوط می شود و سالانه 330 هزار تن شیر در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

وی افزد: همچنین سالانه 36 هزار تن گوشت قرمز در استان کرمانشاه تولید می‌شود که حدود 10 هزار تن از این میزان مازاد نیاز استان می‌باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به صادرات 245 هزار راس دام زنده به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سال جاری افزود: این میزان صادرات در سنوات گذشته بی سابقه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی 712 واحد راکد صنعتی در استان، تصریح کرد: 202 واحد از این واحدها با اخذ تسهیلات650 میلیارد ریالی به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گفته شهبازی در طول چهار سال گذشته با سرمایه گذاری بالغ بر 785 میلیارد تومان برای بیش از 14 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

شهبازی سپس اشاره ای هم به ظرفیت سردخانه های استان کرمانشاه داشت و افزود: تاکنون ظرفیت سردخانه‌های استان برای نگهداری محصولات کشاورزی 23 هزار تن بوده است.

به گفته شهبازی در دهه فجر امسال 15 هزار تن به ظرفیت سردخانه های استان کرمانشاه افزوده شده است.


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.