سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

افزایش صادرات از خراسان رضوی در 10 ماهه نخست امسال

صادرات از خراسان رضوی در 10 ماه گذشته از نظر ارزش بیش از 10 درصد و از نظر وزن بیش از هفت درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی دوغارون در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نقش و جایگاه مرز دوغارون در افزایش صادرات گفت: مرز دوغارون یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور محسوب می شود که از ابتدای سال جاری تاکنون 124میلیون دلار کالا به وزن 31 هزار تن از طریق آن به کشور افغانستان صادر شده است.

وی گفت: فراورده های نفتی یکی از مهترین اقلام صادراتی به کشور افغانستان است که در 10ماه گذشته بیش از 100 میلیون دلار انواع این فرآورده از طریق منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بازارچه مرزی و گمرک دوغارون به این کشور صادر شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی از استقبال بازارهای اروپایی از قبیل هنگ کنگ، فرانسه، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی از کالاهای صادراتی این استان خبر داد.

رسولیان با بیان اینکه اولویت اصلی بازارچه های مرزی این استان، ایجاد بستر اشتغال و تامین معیشت خانواده های مرزنشین است گفت:توجه به اقتصاد مرزنشینان می تواند نقش ویژه ای در رفاه، پیشرفت و توسعه نواحی مرزی، افزایش استانداردهای زندگی مردم و بهبود آن، کاهش فقر، توزیع مناسب درآمد، ایجاد فرصت های شغلی، استمرار و پایداری در روستاها و مهاجرت معکوس داشته باشد.

وی افزود: با توجه به مرزی بودن استان خراسان رضوی توسعه بازارچه های مرزی می تواند به عنوان برگ برنده این استان و تسهیل کننده توسعه شمرده شود و در این میان وجود اشتراکات فرهنگی و مذهبی با برخی کشور های همسایه و روابط دیرینه تجاری میان آنها برای توسعه همه جانبه استان حائز اهمیت است.

با بیان اینکه سند تحول اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی از سال 1393 تدوین شده است افزود: تاکنون در این راستا 46 نشست با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شده که از این تعدا 11نشست با حضور مدیران ارشد کشور بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای توسعه اقتصادی استان 60 پروژه عملیاتی در حوزه اقتصادی،40 پروژه در حوزه عمران و 109پروژه در شهرستان های استان از طرف فرمانداران پیشنهاد شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی با اشاره به اشتغال مستقیم در بازارچه های مرزی باجگیران و دوغارون افزود: هم اکنون بیش از 450 نفر به صورت مستقیم در این 2 بازرارچه مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.