سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ملزم شدن پرستاران به داشتن پروانه صلاحیت تا پایان برنامه ششم

معاون پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا پایان برنامه ششم تمام پرستاران ملزم به داشتن پروانه صلاحیت حرفه ای هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عزتی در همایشی که به مناسبت روز پرستار برگزار شد افزود: در راستای برنامه عملیاتی وزارت بهداشت تا پایان برنامه ششم تمام پرستاران ملزم به داشتن پروانه صلاحیت حرفه ای هستند و در صورت کسب این پروانه اجازه فعالیت خواهند یافت.

وی گفت: پرستاران باید هر پنج سال آموزش های لازم و جدید را کسب کرده و با جمع آوری 125 امتیاز پروانه صلاحیت حرفه ای را دریافت کنند.

معاون پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا اشاره به صادر شدن شصت مجوز برای مراکز مشاوره و مراقبت پرستادی در منزل افزود: کاهش حضور بیماران در بیمارستان ها، کاهش هزینه های بیماران، کمتر شدن میزان عفونت ها و همینطور کاهش بار بیمارستان ها از جمله ویژگی های بارز این طرح است.

عزتی گفت: تاکنون از بین شصت مرکزی که مجوز گرفته اند، 18 مرکز در مشهد و 6مرکز در شهرستان های خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه ضریب فعالیت پرستاری در خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری است افزود: ضریب فعالیت پرستاری در خراسان رضوی 0/9 است که نسبت به میانگین کشوری بسیار کم است و باید آن را به عدد 1/8 رساند.

معاون پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: طبق دستور العمل وزارت بهداشت سعی شده با استفاده از دانشجویان پرستاری، تمدید طرح پرستاری و نهایتا با اضافه کاری پرستاران این کمبود جبران شود.

عزتی تصریح کرد: از طریق آزمون استخدامی در سال جاری 367 پرستار پذیرش شدند و همینطور 450 نیروی شرکتی فعال داریم که با وجود اینها در مشهد هیچ پرستار بیکاری وجود ندارد.

وی با اشاره به کمبود در زمینه بهیاری گفت: هم اکنون 1200 کمک بهیار در دانشگاه وجود دارد با این وجود حداقل 900 نفر کمبود در این بخش وجود دارد که در همین راستا برای جبران قسمتی از این کمبود 300 کمک پرستار تحت تعلیم قرار گرفته اند.

هم اکنون چهار هزار و 536 پرستار زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام//ح.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.