نخستین کنگـره بین المللـی ثبت بیماری ها و پیامد های سلامت و اولین کنگره کشوری انفورماتیک پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نخستین کنگـره بین المللـی ثبت بیماری ها و پیامد های سلامتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این کنگره به همراه برگزاری برنامه کشوری آموزش مدرسان ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت و نخستین کنگره کشوری انفورماتیک پزشکی با حضور ۳۰۰ نفر از متخصصان و کارشناسان  ۲۶ الی ۲۹ بهمن در مشهد در حال برگزاری است.
دبیر علمی این کنگره در مراسم افتتاحیه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد همگام با وزارت بهداشت فعالیت خود را در ثبت بیماری ها و رجیستری اطلاعات آغاز نموده است، گفت: ثبت و رجیستری اطلاعات نه تنها در زمینه بیماری ها بلکه در تمام زمینه ها یک ضرورت به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر اسلامی افزود: پیام این کنگره فرهنگ سازی و آموزش ثبت و رجیستری اطلاعات است تا بتوانیم در مدت زمان کوتاه تری مسیری که کشورهای توسعه یافته سال های متمادی است طی کرده اند را طی کنیم.
وی با بیان اینکه در کنگـره بین المللـی  ثبت بیماری ها بیش از ۱۱۰ مقاله در محورهای مختلف و در قالب پوستر و سخنرانی پذیرفته شده است افزود: آثار ارائه شده در مدت زمان برگزاری کنگره ارائه خواهد شد.
دکتر اسلامی در ادامه گفت: برگزاری کارگاه "نحوه انجام مرور نظام مند روی مطالعات با موضوع تاثیر مداخلات مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه مراقبت سلامت" و کارگاه "سلامت الکترونيک و انفورماتيک سلامت، فن آوری های پايش خانگی و سيار نشانه های حياتی، چالش ها و فرصتها" از دیگر برنامه های این کنگره می باشد.
اصول تاسیس و مدیریت نظام های ثبت، مالکیت داده ها و اصول اخلاقی در برنامه های ثبت بیماری ها، فن آوری اطلاعات و نرم افزار های ثبت بیماری ها، کنترل کیفی در ثبت بیماری ها، نقش سیستم های طبقه بندی و نامگذاری بیماری ها و استانداردهای مربوط به اقلام اطلاعاتی و پیوند بانک های اطلاعاتی و تحلیل داده ها از جمله محورهای کنگره بین المللی ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت است.
همچنین، پرونده الکترونیک سلامت و سیستم های کامپیوتری ثبت دستورات پزشکی، هوش مصنوعی و سیستم های تصمیم یار بالینی، تحلیل مه داده ها(کلان داده ها) و روش های داده کاوی در حوزه سلامت، انفورماتیک سلامت مشتری/مصرف کننده محور، سلامت همراه و پزشکی از راه دور، پردازش تصویر و سیگنال های پزشکی، امنیت و حفاظت داده، استانداردها و تعامل پذیری سیستم ها و یادگیری الکترونیکی از جمله محورهای نخستین کنگره کشوری انفورماتیک پزشکی است.
انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.