سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

برگزاری چهارمین جشنواره فیلم فجر در کرمانشاه

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کرمانشاه از (14 بهمن ماه) در دو سینمای آزادی و فرهنگ آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در کشور برگزار می‌شود، گفت: استان کرمانشاه امسال برگزار کننده چهارمین دوره این جشنواره در استان خواهد بود.

وی افزود: استان کرمانشاه در سالهای 1391 تا 1393 برگزار کننده فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود که سالهای 1391 و 1392 تمامی هزینه‌های اکران فیلم‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شد و در سال 1393 بخشی از هزینه‌های اکران فیلم‌ها در استان کرمانشاه که یکی از چهار استان برگزار کننده این جشنواره بود، توسط استانداری ، شهرداری و شورای شهر تامین شد.

رحیمی زنگنه افزود: سال گذشته به دلیل مشکلات اعتباری این جشنواره در استان برگزار نشد و امسال مقرر شد تهیه کنندگان فیلم‌ها از محل فروش بلیت، هزینه‌های اکران فیلم‌های خود در استان را تامین کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال 16 فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، طی هشت روز از تاریخ 14 تا 21 بهمن ماه در کرمانشاه به نمایش در می‌آید.

وی افزود: هر فیلم سه بار در دو سینمای آزادی و فرهنگ کرمانشاه در ساعت‌های 17، 19 و 21 هر روز اکران خواهد شد و در مجموع شاهد 48 بار اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان خواهیم بود.

رحیمی زنگنه از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به عنوان بهار سینمای ایران یاد کرد و افزود: تمام صنعت سینمای ایران دست به دست هم می‌دهند تا بتوانند فیلم‌ها را تهیه و به این جشنواره برسانند و فیلم‌های این جشنواره تنها حاصل یک سال تلاش نیست بلکه برای تولید یک فیلم جشنواره  بعضا سالهای زمان برده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: استقبال از این دوره جشنواره همانند دوره‌های گذشته مطلوب باشد وکرمانشاه در پایان جشنواره در ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همانند بسیاری رخدادهای فرهنگی دیگر از جمله نمایشگاه کتاب، در صدر کشو ر بایستد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.