رئیس شورای شهر کرمانشاه در خصوص اجرای الگوی معماری ایرانی-اسلامی در معماری شهری گفت: اختیارات شهرداری در این زمینه بسیار محدود است و ابزار قانونی لازم را در اختیار ندارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ جواد جعفری گفت: شهرداری بنا به دلایل مختلف که از مهمترین آن‌ها عدم تفویض اختیارات لازم است، نتوانسته تاکنون اقدام مؤثری در این زمینه انجام دهد.

وی گفت: فقدان قوانین بالادستی در اجرای سبک معماری ایرانی- اسلامی، مانع از انجام اقدامی عملی در جلوگیری از طراحی سیما و منظر شهری به سبک کشورهای غربی شده است.

رئیس شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: اختیارات شهرداری در این زمینه بسیار محدود است و ابزار قانونی وجود ندارد و تنها اقدام شهرداری در این زمینه، اجبار مالک به طراحی نمای مطلوب در پایان کار و به هنگام اخذ پروانه کار است.

جعفری در ادامه با اشاره به مطلوبیت اقدامات صورت گرفته پیرامون ایمن‌سازی ساختمان‌ها‌‌ی اصلی شهر اظهار کرد: در این مورد دو دسته ابنیه مورد توجه قرار می‌گیرند. یک دسته ابنیه‌های شخصی که مطابق با آیین نامه 2800 اعمال قانون می‌شوند که دادن پروانه ساخت منوط به رعایت این ماده از آیین‌نامه است، دسته دیگر ابنیه تاریخی است که اقدامات شهرداری را در این زمینه می‌توان مطلوب ارزیابی کرد.

رئیس شورای شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: از بین رفتن جنبه فرهنگی برخی بافت‌های فرسوده، سبب شده در جلسات مختلف با سازمان میراث فرهنگی در این زمینه چاره‌جویی شود که با هماهنگی‌های صورت گرفته با سفر کارشناسان آن مجموعه به کرمانشاه و بازنگری در برنامه‌های موجود، از تخریب بیش از پیش آن‌ها ممانعت شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.