سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

تحقیر آمریکا مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی نور امید را در دل مستضعفان عالم روشن کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد، گفت: تحقیر آمریکا یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام سیدسلمان هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر افزود: انقلاب اسلامى ایران پدیده شگفت‏‌انگیزى بود که اداره کشور را از وابستگى به استبداد داخلى و استعمار خارجى، خارج و به مردم سپرد.

وی گفت: امروز مسؤولان کشور به‏ صورت مستقیم و غیرمستقیم با آراى مردم انتخاب مى‌‏شوند و هر مسؤولى بخواهد راه دیکتاتورى و قانون‏شکنى را پیشه خود سازد و در اتخاذ تصمیم متوسل به بیگانگان باشد، با لکه ننگ مذلت و خوارى از سوى مردم روبه‏‌رو خواهد شد.

امام جمعه شهرک طالقانی افزود: این انقلاب پدیده‏‌اى الهى و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.

هاشمی اضافه کرد: اکنون پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر گرانمایه این شجره‌‏ى پر امید، نیکوست به بازخوانى برخى دستاوردهاى آن پرداخته شود تا برخى نینگارند که به‏‌سادگى به بار نشسته و در حفظ آن کوشاتر باشند.

وی در ادامه به دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تصمیم‌گیری بر مبنای اسلام، واهمه کشورهای دیگر از حمله به ایران، جمع‌آوری مراکز فساد، مشارکت پرشور در انتخابات، تحقیر آمریکا، ارتقای سطح علمی جامعه، دفاع قهرمانانه در مقابل حملات رژیم بعث و خودکفایی نظامی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه شهرک طالقانی در ادامه با اشاره به حربه دائمى استکبار علیه علما اظهار کرد: طى چند سال گذشته حذف رهبران انقلابى در دستور کار حکام مرتجع عربى و اربابان آن‏ها قرار گرفته که این شیوه دستاویزى براى حکام مستبد منطقه و به ویژه بحرین قرار گرفته است.

هاشمی ادامه داد: رژیم کنونى بحرین درصدد محاکمه شیخ عیسی قاسم است که تاکنون با مقاومت مردم، این اقدام امکان‏‌پذیر نشده است.

وی عنوان کرد: استکبار و ارتجاع عربى باید به این نکته توجه کنند که فشار بر علماى شیعه و حذف آنان از صحنه سیاسى نه تنها امنیت حکومت آن‏ها را تضمین نمی‌کند، بلکه روز‏ به‏ روز پایه‏‌هاى حکومت آن‏ها را لرزان‏‌تر و سست‌‏تر می‌کند.

امام جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار خاطرنشان کرد: در بیان هوش و ذکاوت آن بانوى بزرگوار همین کافی است که خطبه طولانى و بلندى را که حضرت صدیقه کبرى فاطمه زهرا (س) در دفاع از حق امیرالمؤمنین (ع) و غصب فدک در حضور اصحاب پیغمبر اکرم (ص) ایراد فرمودند را حفظ بود.

خطیب جمعه شهرک طالقانی در پایان با اشاره به فصاحت و بلاغت حضرت زینب (س) اضافه کرد: حضرت زینب (س) با اینکه دخترى خردسال، یعنى هفت ساله و یا کمتر بود، خطبه عجیب و غرّاء که محتوى معارف اسلامى و فسلفه احکام و مطالب زیادى است را با یک مرتبه شنیدن حفظ کرده، و خود یکى از راویان این خطبه بلیغه و غراء است.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.