امام جمعه خرمشهر گفت: برخی در داخل، کیسه گدایی ذلت و خواری را به سمت غربی‌ها دراز کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به موضوع رزق‌و‌روزی افزود: رزق به دوگونه مادی و معنوی وجود دارد و اساس آنها برای ما رزق معنوی است.

وی گفت: کار و تلاش، انتخاب صحیح کار خوب، مدیریت کردن کار‌ها و مشورت کردن، برخورد خوب و شایسته با مردم و حساب و کتاب دقیق در امور باعث ایجاد رزق مادی می‌شود.

امام جمعه خرمشهر با تأکید بر اینکه صدقه یکی از عوامل نزول رزق معنوی است، گفت: جامعه‌ای اگر به صدقه نگاهی داشته باشد و حتی اگر این امر اندک باشد، باعث نزول رزق معنوی خواهد شد، چرا که صدقه آدم را پرورش می‌دهد.

موسوی افزود: خواندن نماز شب، صله‌رحم و بیداری در میان بین‌‌الطلوعین از دیگر عوامل و اسباب نزول رزق معنوی است و اگر جامعه‌ای بخواهد رشد کند و رزق مادی و معنوی بر روی آن سرازیر شود، باید نماز اول وقت به جماعت خوانده شود.

وی با تبریک میلاد سراسر نور ولادت حضرت زینب کبری(س) عنوان کرد: به ما سفارش شده است که در میلاد اهل بیت سرور و شادی حلال و در شهادت آنها عزاداری کنیم، این امر به دلیل این است تا فرهنگ قرآن و اهل‌بیت در مراسم‌های ما تداعی شود و یکی از درس‌های حضرت زینب برای ما، سفت و سخت گرفتن بحث عفاف و حجاب است.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه راهپیمایی روز 22 بهمن در هفته آینده و از ساعت ده و نیم صبح از چهارراه شهید مطهری آغاز خواهد شد، گفت: در راهپیمایی امسال پس از 39 سال، بار دیگر مردم انقلاب خود را تائید خواهند کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه برخی در داخل کیسه گدایی ذلت و خواری را به سمت غربی‌ها دراز کرده‌اند، بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که ما با برجام به ایران حیات دادیم، آیا واقعا ما به آنها حیات دادیم یا آنها به ما حیات دادند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.