سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

لزوم مشارکت دستگاه های اجرایی در تحقق اقتصاد مقاومتی

استاندار قم با بیان این که دستگاه های اجرایی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند گفت: تحقق هرچه بیشتر این امر نیازمند مشارکت همه جانبه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ صادقی استاندار امروز پنجشنبه در نوزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم اظهار داشت: در استان، یک شورای نظارتی وجود دارد که در این شورا می توان مشکلات را مطرح کرد تا با هماهنگی و تغییر روش و اطمینان بخشی شاهد همراهی بیشتر در چرخه تولید و رونق اقتصاد باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: همه نهاد ها و دستگاه ها ضمن اجرای وظایف خویش به تحقق اقتصاد مقاومتی در استان بپردازند.

وی با بیان این که تضاد کاری بین دستگاه ها باید از بین برود گفت: وقتی مشکلی ایجاد می شود باید بر اساس منطق به رفع آنان پرداخت تا تضاد کاری صورت نگیرد.

استاندار قم در ادامه افزود: 34 طرح با ارزش یک هزار و 800 میلیارد ریال در بخش های صنعت، کشاورزی، بهداشت و خدمات در دهه فجر امسال در قم به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: همچنین طرح های مختلفی به ارزش هفت هزار میلیارد ریال طی 2 سال در قم از اعتبارهای سفر رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهوری و سایر منابع به بهره برداری رسیده است.

صادقی در ادامه با اشاره به توسعه صنعت طیور در استان قم گفت: در رابطه با بحث این صنعت باید بانک ها با ارائه تسهیلات بخش خصوصی را همراهی کنند.

وی افزود: همچنین توسعه بخش فولاد شرکت غرب آسیا در راستای اشتغالزایی و ارتقای خط تولید نیازمند منابع مالی و بانکی است که امیدواریم این منابع مالی با مشارکت و همکاری صندوق توسعه ملی تخصیص یابد.

صادقی با بیان این که رونق صنعت گردشگری نیازمند توافق بانک ها در سطح ملی است گفت: 50 درصد از سهم تولید استان در حوزه خدمات است که اگر تسهیلات از سوی بانک ها به سرمایه گذاران ارائه شود در توسعه گردشگری اثرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: گام های خوبی در حوزه های مختلف اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است که امیدواریم با همدلی و مشارکت نهادها و ارائه تسهیلات از سوی بانک ها استمرار یابد.
به گفته وی، طبق ابلاغیه ای، مالیات بر ارزش افزوده به صادرات کنندگان بازگردانده می شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.