سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

آمادگی دستگاه های خدمت رسان قم برای نوروز 96

استاندار قم با تاکید بر احصای دقیق نقاط ضعف و قوت فرایند خدمات رسانی به مسافران و زائران نوروزی قم در سال های گذشته گفت: آمادگی دستگاه های اجرایی جهت ارایه خدمات به زائران نوروز 96 باید به بهترین نحو ممکن باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی تسهیلات زائران نوروزی قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: در قم میزبان میهمانانی هستیم که با انگیزه های مختلف به ویژه زیارت حرم حضرت معصومه(س) به این شهر مقدس سفر می کنند.
وی افزود: باید هر چقدر که می توانیم با آسیب شناسی از اقدام های خدماتی انجام شده، بهترین تسهیلات را به زائران نوروزی ارایه دهیم.
وی با بیان این که قم یک مرکزیت علمی و دینی در کشور است و آحاد مردم نیز این واقعیت را قبول دارند، افزود: این مباحث تکلیف مسئولان در قبال وظایف محول شده به آنها را بیشتر می کند.
وی با بیان این که نظر مردم و قضاوت آنها در خصوص عملکرد مسئولان بسیار مهم است، افزود: برای این که مردم از نحوه کار و خدمات دهی مسئولان ابراز رضایت خود را نشان دهند، باید کیفیت و مطلوبیت لازم را در پذیرایی از زائران شهر کریمه اهل بیت(ع) ایجاد کنیم.
استاندار قم گفت: تمامی برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز در حوزه های بهداشتی، خدماتی و امدادی باید برای عموم مردم و زائرانی که قصد بهره مندی از این خدمات را دارند، شفاف و قابل دسترس باشد.
وی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های فن آوری اطلاعات در قم، افزود: با استفاده از سیستم تلفن همراه و همچنین سایر سیستم های مخابراتی و الکترونیکی می توانیم اطلاعات را تنظیم کنیم و به مردم ارایه دهیم.
وی همچنین هم افزایی و هم پوشانی دستگاه ها برای ارتقای کیفی خدمات را ضروری عنوان کرد و افزود: در مورد ارایه خدمات به زائران خارجی و غیر ایرانی نیز باید از سوی کمیته مربوطه به بهترین شکل اقدام شود.
رئیس ستاد تسهیلات خدمات زائران قم همچنین با اشاره به ضرورت افزایش تابلوهای 2 زبانه راهنمای زائر در سطح شهر قم افزود: این تابلوها با توجه به ویژگی بین المللی قم نه تنها در ایام نوروز بلکه در مقاطع مختلف سال اهمیت زیادی دارد و شهرداری اگر تعداد زبان های این تابلوها را از 2 زبان به چهار زبان نیز افزایش دهد، کار مفیدی انجام شده است.
وی با بیان این که تمامی مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد تسهیلات نوروزی باید در بازه زمانی 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه در استان حضور داشته باشند و در صورت قصد خروج برای جلوگیری از بروز مشکل باید اطلاع دهند، افزود: با توجه به بر طرف شدن بسیاری از مشکل های ترافیکی و روانی شهر پس از گشایش طرح روگذر طرح عمار یاسر، شهرداری باید تکمیل این طرح عمرانی را در اولویت های کاری خود برای ایام نوروز قرار دهد.
صادقی هم چنین گفت: به طور طبیعی فضای کنونی جامعه یک فضای انتخاباتی است و سخنرانی ها و مجالسی نیز در همین راستا برگزار می شود که امیدواریم تمام این فعالیت ها خارج از قانون و مقررات نباشد و جنبه های غیر قانونی ورود به فضاهای سیاسی صورت نگیرد، اما هر فعالیتی در جای خودش گنجانده شود مشکلی ندارد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست ‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای ‌اسلامی شهر و روستا، 29اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.
ستاد تسهیلات نوروزی در قم فعالیت خود را از 25 اسفندماه امسال آغاز می کند که خدمات رسانی به مسافران و زائران تا 15 فروردین ماه 96 ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.