استاندار قم گفت: همزمان با دهه فجر 34 پروژه در بخش‌های عمرانی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛صادقی،استاندار از افتتاح 34 پروژه با اعتباری بالغ 180بر میلیارد تومان در بخش های کشاورزی،عمرانی،صنعتی و گردشگری خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: سد کوچری از جمله پروژه‌هایی بود که سد پشتیبانی آب شرب استان قم و تعدادی از شهرهای پیرامونی محسوب می‌شود و یکی از زنجیره‌های مکمل پروژه عظیم آب از سرشاخه‌های دز است.

استاندار قم با اشاره به دیگر پروژه‌های افتتاح شده، گفت: بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی از دیگر پروژه‌ها بود که پس از 17 سال با همت مسؤولان تکمیل و به چرخه سرویس‌دهی برای مردم وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از دیگر پروژه‌های افتتاح شده بود و این مرکز دومین مجتمع بزرگ فرهنگی در کشور است.

صادقی عنوان کرد: تکمیل عملیات حفاری خط A مترو از دیگر پروژه‌های اجرا شده است که به طول 14.5 کیلومتر به خوبی انجام شد، این پروژه بخش شرقی و غربی شهر را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی یادآور شد: خط دو مترو در گذشته به دلیل اجرای پروژه منوریل از سیستم ترافیکی شهر حذف شده بود ولی در این مدت با پیگیری‌های انجام شده احیا و کلنگ‌زنی شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 94 و 95 از سهم اعتبارات سفر رهبری، ریاست جمهوری و اعتبارات استانی حدود 7 هزار میلیارد ریال پروژه اجرا شده که رقم قابل توجهی است.

استاندار قم با اشاره به شناسایی واحدهایی که راکد و نیمه فعال بودند، عنوان کرد: نزدیک به 190 میلیارد تومان تسهیلات در گردش به واحدهای شناسایی شده پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد غرب آسیا حدود پنج ماه گذشته با خطر تعطیلی و بیکار شدن حدود 650 نفر از کارکنان مواجه شد، گفت: این امر به دلیل مشکلات مالی اعتباری، مالیاتی و تأمین مواد اولیه از فولاد مبارکه اصفهان و... روی داد که با همت صورت گرفته و کمک مسؤولان استان و نمایندگان مجلس به طور مجدد راه‌اندازی شد.

صادقی عنوان کرد: جشن این واحد تولیدی چندی پیش برگزار شد و وعده دادند، در دهه فجر تولیدات آن به 30 هزار تن افزایش پیدا کند، علاوه بر اینکه اشتغال در این بخش کاهش پیدا نکرد و تعدادی دیگر نیز به شاغلان افزوده شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار