سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید کمیسر مهاجرت اروپا بر لزوم حمایت از کودکان بی سرپرست

کمیسر مهاجرت اروپا حمایت بیشتر از کودکان آواره بی سرپرست را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیمیتریس آوراموپولوس کمسیر مهاجرت و امور داخلی اتحادیه اروپا روز دوشنبه هشدار داد کشورهای عضو این اتحادیه باید برای پایان دادن به قاچاق کودکان آواره و بی سرپرست که بسیاری از آنها قربانی سوء استفاده های مختلف از جمله بهره برداریهای جنسی می شوند، بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاوالت، کمسیر مهاجرت و امور داخلی اتحادیه اروپا که در کنفرانسی مطبوعاتی در لاوالت پایتخت مالت رئیس دوره ای اتحادیه اروپا سخن می گفت، خاطر نشان کرد سران بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا باید با موج گرایشهای پوپولیستی که در منطقه راه افتاده است، مبارزه کنند و از آوارگان و مهاجران جوان بیش از پیش حمایت کنند.

این مقام اروپایی تاکید کرد بسیاری از کودکان آواره بی سرپرست به دام گروههای قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و گروههای تبهکار می افتند و بسیاری از آنها مورد سوء استفاده های جنسی قرار می گیرند.

کمسیر مهاجرت و امور داخلی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد اگر به افکار عمومی ملحق نشویم، در مبارزه با قاچاق انسان و بهره برداری از کودکان توفیقی حاصل نخواهیم کرد چرا که این کودکان غالبا در شهرها و خیابانها آواره هستند و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

دیمیتریس آوراموپولوس که کشورش یونان از جمله کشورهای اروپایی است که بیشترین لطمه را از هجوم آوارگان کشورهای جنگزده به ویژه سوریه دیده است، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست در مقابله با پدیده بهره برداری از کودکان آواره بی سرپرست به مسئولیت های خود به طور کامل عمل کنند. وی تاکید کرد متاسفانه برخی از سیاستمداران لفاظی های تند می کنند و شعارهای زیادی می دهند اما هیچ کاری انجام نمی د هند.

طبق آمار و ارقام رسمی منتشر شده توسط مقامات اتحادیه اروپا،‌ نزدیک به نود هزار کودک بی سرپرست در سال دو هزار و پانزده در میان آوارگان و متقاضیان پناهندگی وارد اروپا شدند. پلیس اروپا یک سال پیش اعلام کرد بیش از ده هزار کودک آواره بی سرپرست در خاک اروپا ناپدید شده اند و بیم آن می رود که بسیاری از آنها به دام گروههای جنایتکار سازمان یافته که از کودکان بهره برداریهای مختلف می کنند، افتاده باشند. این خبر موجی از تاثر و نگرانی در اروپا ایجاد کرد.

دیمیتریس آوراموپولوس از سران کشورهای اروپایی خواست برای تامین امنیت و آینده کودکان آواره در اروپا تدابیر موثری اتخاذ کنند.

نمایندگان پارلمان اروپا نیز به کمیسر مهاجرت و امور داخلی اتحادیه اروپا فشار آورده اند تا به وضعیت اضطراری کودکان آواره به ویژه آن دسته از کودکانی را که بی سرپرست هستند، بیشتر توجه کند و نهاد اجرایی اتحادیه اروپا نیز برای رعایت حقوق این کودکان تدابیر موثری اتخاذ نماید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.