سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با دهه فجر 95 صورت می گیرد؛

اجرای بیش از 600 برنامه فرهنگی در آذربایجان غربی

همزمان با ایام سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 600 برنامه فرهنگی درآذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال همزمان با دهه فجر 614 برنامه فرهنگی توسط کمیته های فرهنگی، اقلیت های مذهبی ومساجد در آذربایجان غربی اجرا می شود.

محمد باقر کریمی افزود: دیدار با ١٨ خانواده شهید، برگزاری ١٢٣ شب شعر، هشت نمایشگاه کتاب، ١٣ محفل انس با قرآن، ١١ همایش و ویژه برنامه، تجلیل از حافظان قرآن، برگزاری مسابقات نقاشی، برپایی ١٤ نمایشگاه و اجرای ٢٦ جشن ویژه پیروزی انقلاب از جمله برنامه هایی هستند که همزمان با دهه فجر در ١٧ شهر استان برگزار می شوند.

وی از اکران فیلمهای جشنواره فجر در ارومیه خبر داد وافزود: اکران این فیلم ها از 14 تا 21 بهمن ماه در ارومیه درقالب 16 فیلم به نمایش درمی آیند و هر روز 2 فیلم در قالب 4 سانس در ساعات 3 و 5 و 7 و 9 و بعد در سینما ایران ارومیه اکران می‌شود.

کریمی اظهار کرد: همچنین ٣٨٠ مسجد استان اعم از مساجد روستایی و شهری میزبان مراسم جشن انقلاب خواهند بودکه عمدتاً در مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار برگزار می‌شود

وی به صدا درآمدن ناقوس کلیساها را از جمله برنامه های کمیته اقلیت های دینی در استان عنوان کرد وگفت: در کلیساهای ارامنه و آسوریان نیز جشن‌های مردمی برگزار و نمایشگاه‌های توانمندی بانوان مسیحی در حوزه‌های مجسمه‌سازی، نقاشی، پخت و پز و سایر حوزه‌ها در مجموعه ورزشی اقلیت‌های دینی واقع در محله چهاربخش برپا می‌شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین به ساخت فیلم بلند"درناهای کاغذی" در استان به تهیه کنندگی حسن پور اشاره کرد وگفت:ا ین فیلم به صورت مشترک با کشور ژاپن ساخته می‌شود و تلفیق دو حمله شیمیایی به هیروشیما و سردشت است که نیمی از فیلم در ایران و نیمی از آن در کشور ژاپن فیلمبرداری می شود.

کریمی در مورد داستان "درناهای کاغذی" اضافه کرد: قصه از سردشت و زمان بمباران شیمیایی این شهر توسط رژیم عراق آغاز می شود و مقاومت‌های مردم این خطه از سرزمین در ٨ سال دفاع مقدس پرداخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه فیلم نامه نویسی «درناهای کاغذی» به اتمام رسیده است، تصریح کرد: عوامل فیلم سازی در حال حاضر در شهرستان سردشت در حال تست بازیگری هستند.

وی در ارتباط با اهدای آثار و وسایل شخصی استاد شهریار به آذربایجان غربی تصریح کرد: فردی آثار استاد شهریار را که از دست خود استاد دریافت کرده بود به استان ما تقدیم کرده که شامل دفتر اشعار استاد شهریار است که از جمله شعرهای این دفتر می‌توان به شعر "علی‌ ای همای رحمت" که با دست خط و امضای خود استاد نوشته شده اشاره کرد و قالیچه استاد شهریار که آن را متعلق به کمال‌الملک می‌دانند و دست نوشته‌های استاد در اوراق که شعر بایرامییز مبارک اولسون را نیز شامل می‌شود از جمله این آثار اهدایی است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.